Inkább a pénz, de az agyon. De játsszunk el a gondolattal mi kéne még hozzá a motoron és a vontatómotorokon kívül:
-a motorhoz kell egy új kipufogó rendszer
-át kell építeni a gázolajrendszert
-a régi levegőszűrőt kidobni, a Cat motornak van sajátja
-át kell alakítani a teljes hűtőrendszert, illik kicserélni a hűtőelemeket is
-kell egy új főgenerátor, valószínűleg 3 fázisú lenne
-át kell alakítani hozzá a teljes főáramkört, illetve illik kicserélni a kábeleket is
-ki kéne cserélni, ill felujítani a főáramkörű készülékekeket, kontaktorokat
-át kell alakítani a teljes vezérlési kábel hálózatot, külön választani a motor és a mozdony vezérlését az eltérő feszültségek miatt
-ésszerű korszerűsíteni a segédüzemet is, átalakítani szakaszos üzeműre (villamos vagy hidrosztatikus)
-kell egy hőntartó kazán
-egy segédüzemi dízelmotor
-a VV450/150-es légsűrítő helyett tennék valami korszerűbbet
-át kéne alakítani a levegős rendszert, ki kéne dobni a régi kétnyomásos kormányszelepeket (csere KE0-ra), és a knorr 3 állású pótfékszelepeket (csere MWF-re), beépíteni egy rellumix szűrőt a fővezetékbe, ill egy légszárító is jól jönne.
-értelemszerűen korszerűsíteni a vezetőállást, klímát, hűtőszekrényt, ill melegítő készséget beépíteni
-mivel kikerült egy csomó fölösleges dolog ezért ballaszt súlyra is szükség van
-fel kell ujítani a forgóvázakat, abroncsozni a kerekeket, fékrudazatot stb.
-meg kell terveztetni és legyártatni az új nagyobb teljesítményű vontatómotorokat (aszinkronban gondolkodnék)
-fel kell ujítani a járműszerkezetet
-a szükséges javításokat, átalakításokat el kell végezni a mozdonyszekrényen
-újra kell fényezni az egészet
-mindezt úgy kell elvégezni ,hogy megfeleljen a vonatkozó előírásoknak
-meg kell tervezni, engedélyeztetni, ha kész hatósági vizsga, futópróba, stb.
-mivel egy teljesen új paraméterekkel bíró mozdonyt építettünk a hatósági eljárások is lényegesen bonyolultabbak és költségesebbek.
És van egy csomó kérdés: Alkalmas a forgóvázak a nagyobb nyomatékú vontatómotorok alkalmazására vagy millió helyen módosítani kell (megjegyzem, hogy meglehetősen bonyolult tengelynyomás kiegyenlítő rendszer van az eredeti forgóvázban, így emiatt is kell egy rakás módosítás)? Elbírja a járműszerkezet a nagyobb vonóerőt? Hosszabb távon megéri a beruházás (megtérül valaha)?
Mivel horribilis mennyiségű mérnöki órát kell belepakolni, illetve az egész átépítésnek sem elhanyagolható az anyag és munka költsége, így egy-két darabnál igencsak megkérdőjelezhető a dolog és még nem beszéltünk a gyerekbetegségekről.
Ha a hajtáslánc lényegi elemei (vontatómotorok, főgenerátor marad az eredeti (a mávos átalakításokhoz hasonlóan), már jobb lehet a matek, de akkor búcsút lehet inteni a majd 2x-es teljesítmény növekedésnek (ebben az esetben 735-ről 1500 kW-ra ).
Tehát megannyi kérdést és problémát kell megoldani az akaráson kívül és még továbbra is ott van az a huncut gazdasági oldal (ki fizeti a révészt? Megéri egyáltalán?).