A magyar VW szervizek kissé furcsák, majd alább részletezem.
OFF
A VW pályafutásomat egy emelt nyomású adagolós 1.9 tdi Octavia-val kezdtem. Istenkirály autó volt, 4 év alatt 400e km, 10e km-nél olajcsere, szűrők csere, soha semmi bajom nem volt, az autó még mindig megy, most láttam a dunakeszi-i Auchan parkolójába... Chippelve volt
Folytattam egy 1.9 pd Jettával, imádtam, tetszett, 30e km-nél chip a Nagykőrösi úton, tél volt, jól ment... tavasszal elkezdte nyomni kegyetlenül a kormot... visszamentem 2x reklamálni, majd megkértem az embert hogy tegye vissza a gyári 105 le-t és adja vissza a pénzt, mert ez így sz@r... Pénz vissza, majd az egyik haverom elküldött a tuti helyre.... Gondolom, nem árulok zsákbacicát, Kollárhoz... Na érdekes módon, ő meg tudta úgy csinálni, hogy sokkal jobban ment és melegbe is sokkal kevesebbet kormolt, illetve csak akkor, ha 25 fok felett volt és padlót nyomtam.... Imádtam, szerettem, de a 350e alatt 15-18e kmnél olaj, összes szűrők megvolt, kellett valahol 220nál kettőstömeget cserélni kuplunggal, illetve egy turbót, mert az akkori szerelőm lusta volt geometriát takarítani 250e km-nél.
ON
A 2.0 pd-nél az a gáz, hogy a német szervízbe kicserélik 60e-ként az olajpumpa 6lapfejűjét, a magyarok meg tesznek rá. Ha nem szólsz nekik, nem cserélik... nyilván ezzel generálják a problémát. Láttam olyat, ami elment csere nélkül majd 400e km-t, de olyat is, ami 120e-nél beállt, mint a gerely. Nekem az 1.9 pd 2éves korától 5 fok alatt hülyén indult. Indult pöccre, de olyan volt pár másodpercig, mintha becsöppenne. Az xy VW szerviz kretén munkafelvevője 3 nap után visszaadta, hogy nincs baj, "hát ez ilyen"... na ettől a választól elkapott a hányinger. Ki kellett mennem nem sokkal utána Münchenbe. A tesómék szomszédja az egyik helyi VWbe dolgozott és meghallotta reggel az autót. elmondta hogy szar, de bemegy vele és megjavítja. Megtörtént, kemény 17 EUR anyagköltségbe kicserélte a PD-k alatti gumigyűrűket és elmondta, hogy kötelezően cserélik 60e km-es szervíznél :)))) Hmmmm...
A másik a vezérműszíj volt... Németbe 150-170e-nél csere, itthon 120e-nél. A "miért?" kérdésre magyar válasz: "mert itthon porosabbak az utak"... mire vissza kérdeztem, hogy van-e olyan, aki ezt beveszi, sértődés, hőzöngés volt a reakció, majd kidobták elém a kezelési könyvet, hogy itt van, nézzem meg... én meg eléjük a németet, mert készültem :D
Most a 2.0 cr-el kínlódok, hogy abban vajon a 2.0 pd-vel megegyező az olajpumpás probem, vagy sem. Hallottam már olyat is, hogy igen, meg olyat is, hogy nem...