Octi19 Creative Commons License 2018.04.29 0 0 11135

Szeretjük és tiszteljük Gajdán kollégát, de többnyire csak elméletileg van igaza, az életben nem feltétlenül.

Egy mai, de még egy nem mai autónál sem feltétlenül igaz az, hogy egy kisebb fokozatban (már ahol ekkora fordulatszám különbség van) kisebb lenne a gázpedál állás, és a mai elektronikus gázpedáloknál meg amúgy sem sokat számít az elmélet...

 

Hidegen nem szabad nagyon hajszolni, amikor még a hideg motorolaj nem jut el a megfelelő mennyiségben a kenési helyekre és kb.: ennyi a történet. Ekkor persze nem árt 2-300 rpm-mel magasabb fordulaton járatni, már csak a gyorsabb bemelegedés miatt és a megfelelő olajszállítás miatt is, de 1500-1800 helyett 2500-2800-as fordulaton pörgetni, na az a motorgyilkolás!.

Csak a vezetéshez vagy csak az olajcsere periódusokhoz kötni a motor állapotát alapvetően tévút!

 

Én, ha még emlékeztek rá, nagyon takarékosan közlekedtem az 1.9 TDI-vel (4-4,2 liter között simán de volt, hogy akár ez alatt is) ez pedig nem megy úgy ha nagyon pörgetem a motort. Nálam a motor 2000rpm felett szinte csak 5.-ik fokozatban forgott és városban is simán mentem ebben a fokozatban 50-es tempóval, sőt! Olyan is rendszeresen volt, hogy 50-60-as tempóról visszaváltás nélkül gyorsítottam. Végig flexibilis intervallumban, gyakorlatilag 30 ezer km-ként cseréltem olajat és 300 ezer km felett sem tapasztaltam olajfogyasztást!

Előzmény: Rőth Sándor (11132)