Törölt nick Creative Commons License 2018.03.24 0 0 123138

Leírom a történetem.

Van egy 2001-es 307-em, 1.6os, benzines.

Nálam is előjött a fékezéskor megjelenő utastéri benzinszag a meleg időben. Utánaolvasgatva a tankszellőztető hibája merült fel több helyen is. Hétfőn gondoltam na akkor ennek utanájárok. Lebontottam a kocsi jobb elejét és megpróbáltam kiműteni a tankszellőztető dobozt. Azonban a felső csőcsatlakozás, ez jön a tankból, annyira össze volt gyógyulva hogy a csőcsonk adta meg magát és letört. Na mondom fasza, most már tuti csere lesz. Kibányásztam a elektromos szelepet a dobozból és a nyitott végéhez odaszigszalagoztam a tankból jövő szellőzőcsövet, hogy a szellőztetés azért menjen. Gondoltam így azért majd eljárhatok vele míg megjön a csere alkatrész. Úgy tűnt minden rendben. Mentem a kocsival pár km-t, majd egyszer csak egy puffanás a tank felől. Na mondon kész felgyújtom. Hazaértem, hajtom fel a hátsó üléslapot, tépem fel a takaró műanyagot, látom hogy az ac pumpa teteje darabokban, a pumpa feszítőrugója meg kanidikál kifelé.

Nagy nehezen kiműtöttem az ac-t. Tegnap beszereltem az új ac-t, és a elől is széthúztam a tákolt tankszellőztető félmegoldást. Elvileg hétfőn jön meg az új tankszellőztető, remélem minden jó lesz így majd, és eltűnik a benzinszag.

Pár kérdés felmerült bennem:

Az ac pumpa tetejének eltörését okozhata a tankszellőztető vákumja? (A tankszellőztetőn van egy lefelé néző csőcsonk, esetleg ott tudott falsot szívni rendes üzemben, így elkerülve a túlzott vákumit a tankban?)

Vagy esetleg csak egy furcsa véletlen ez az egész?

Mielőtt összerakom fújassam át levegővel a tankszellőző csövet? Nyilván nyitott tanksapka mellett. 

Ha van tapasztalat ilyesmivel kapcsolat várom a meglátásokat.

 

Kicsit már kezdek belerokkani ebbe az autóba annyi baj jön elő.