Sziasztok!
Némi infóra, ötletelésre lenne szükségem, az autó 2003-as SW 2.0 benzin/gáz RFN motorkóddal 136 lóerős verzióban. Kb. fél éve csak benzinen használom, így a gázos gondokra nem gyanakszom.
1. általában rossz az alapjárat, ez azt jelenti, hogy álló helyzetben alapjáraton remeg a kasztni, illetve kis gáznál is érezhetően rángat. (Van hogy folyamatosan ráz, van hogy beáll az alapjárat és ebbe ránt bele egyet-egyet, de a fordulatszámmérő szinte el sem mozdul). Ezen kívül nekem alul nyomatékszegénynek tűnik, illetve hidegindítás utáni gyorsításkor érezhetően ugrásokban jön meg az erő. Ezzel szemben van amikor úgy jár mint az álom és minden szép minden jó. Ami eddig történt vele: hengerfej felújítás (szelepek becsiszolása, takarítás), vezérléscsere, trafósor csere, gyertya csere, falsot nem szív. A ráborított pénz és több szerelő ellenére egy fikarcnyival sem lett jobb a helyzet.
A következő ötletem, (mivel antipollution fault hibakódot dob amúgy is, emiatt:) katalizátor és első lambdaszonda csere (gyaníthatóan a szonda előtti flexicső részen lyukas a kipufogó, ami szerintem nem segít az ügyön). Ezen kettő cseréje után kell rajta valamit újra tanítani, vagy megtanulja magától?
2. Az első fényszóró, illetve a klímapanel háttérvilágítása alkalmanként pulzál. Kicsit elhalványul aztán felélénkül. A fenti hiba és ez nincs összefüggésben (külön külön és együtt is tudnak működni :)), a generátor illetve a töltés elméletileg rendben van. Valami testzárlata lehet? Merre érdemes keresgetni?
köszönöm a válaszokat,
Tamás