MSC Seaside 2. rész
A hajóutat beárnyékolta - szó szerint is - az időjárás. Végig borongós, nem túl meleg idő kísért minket, a legkellemetlenebb viszont az állandó szél volt. Emiatt a Kajmán-szigeteki tenderes kiszállás lehetetlenné vált, a leginkább várt kikötőt ki kellett hagynunk. A kényszerű továbbhaladás az első tengeri nap után további egy tengeri napot jelentett. Nem volt olyan jó idő, hogy a fedélzeten jól esett volna sokáig maradni, borzasztóan fújt a szél és a nap csak pillanatokra sütött ki. Egyébként többször előfordult, hogy a szél miatt a napozóágyakat ki sem tették a fedélzeten, hanem egymásra tornyozták őket. Nem tudom, más hajókon hogy van, de éjszakánként a szél miatt az erkélyajtók és a fürdőszoba paneljei között a zárnyílásban süvített a szél, ezáltal komoly huzatot okozott a kabinban. A másik rossz élményünk szintén a szélnek volt köszönhető, méghozzá Playa del Carmenben. Kikötés után elhagytuk a hajót, majd kb. fél óra múlva visszavittük a strandtáskánkat, mert úgy nézett ki, ebből mégsem lesz strandolás aznap. Felmentünk a kabinba, majd vissza a kijárathoz, ahol közölték velünk, hogy innentől számítva nagyjából egy, másfél órán át nem lehet kiszállni, mert a hajó pozíciót változtat az oldalról érkező hullámok miatt. Ez övön aluli volt, mert befelé menet senki nem mondta, hogy öt perc múlva nem fogunk tudni kiszállni. Tény, hogy az idő alatt amíg a parton voltunk, többször bemondták a hajón, hogy 11-ig lehet kiszállni, vagy utána 12 után valamikor, de mi pont kimaradtunk ebből és nagyon dühítő volt az eset.
Nagy pozitívum volt viszont az Aurea kabin utasai számára ingyenes - az egyébként emlékem szerint nem olcsó - Spa használat. Udvarias és kedves személyzet, belső és külső jacuzzi, külön napozóterasz, sószoba, gőzkabin, Kneipp szoba, és két szauna állt rendelkezésre. Igen, szégyen szemre a karib-szigeteki hajóutunkon többször mentünk a szaunába átmelegedni a külső jacuzzi használata után....A kabinhoz járt még egy választott masszázs is, ebből volt szerencsém kettőt is kipróbálni, mert a férjem nincs oda érte. Szép és igényes a kezelőhelyiségek részlege, nekem egy nagyon kedves masszőr lány jutott.
A parti kirándulásokról nem írnék bővebben semmit, mert az út még egy nagy tanulsággal zárult számunkra, nevezetesen csak olyannal induljon az ember egy hétre összezárva valakivel hajózni, akit nagyon jól ismer. Mi a partnereinkkel előtte nem voltunk sehol és itt derült ki, hogy mennyire más az érdeklődési körünk és az ízlésünk. Ezért szinte az összes program szervezése hajóút előtt és a hajóúton is szinte kudarcba fulladt, mert nyelvi akadályok miatt viszont össze voltunk kötve.
Visszatérve a hajóhoz és a további negatívumokhoz: előtte sok kritikát olvastam a hajón terjengő csatorna szagról, mely vécéből, zuhanykabinból támad. Nekünk szerencsénk volt, mert a hajó elején nem volt ilyen probléma, de közép tájon a folyosón is sokszor lehetett érezni ezt, illetve a nyitott strang fedelek és szerszámok is árulkodóak voltak. A fő étterem melletti - egyébként igen kis számú - mellékhelyiséget többször láttuk lezárva, egyszer két napig le volt szalaggal zárva dugulás miatt. Természetesen ilyenkor a fölötte lévő mellékhelyiségek is le voltak zárva és kellemetlen szagok terjengtek a környezetükben. A másik alul méretezett és megoldhatatlan feladatot jelentő problémát a liftek jelentették. Kevés volt belőlük és nagyon lassúak voltak. A csoportonkénti nyolcból egy biztosan, de néha kettő nem működött. A belső panoráma liftet csak akkor láttam működni, mikor a szerelők próbálták javítani.
Az előző bejegyzéshez kellett volna írnom, de a kabin takarításhoz még annyit tennék hozzá, hogy az egyikünk kabinjában beszállás után az ágy alatt használt fehérneműt és a fiókokban otthagyott ruhákat talált, mi pedig azzal kezdtük az ottlétet, hogy 10 dolláros borravaló ellenében extra porszívózást kértem a kabinban, mert lehet, hogy az előző utas kiszállását követően elmaradt.
Három színházi előadáson voltunk, ezek teljesen rendben voltak, előre be kellett jelentkezni egyébként rájuk. Nem tudom mennyire nehéz lehűteni vagy felfűteni a nézőteret fél óra alatt, de ha kevesen voltunk benn, akkor meg lehetett fagyni a nézőtéren. Szerintem nem volt több 18 foknál. Ha sokan voltunk, akkor nem jelentett gondot, mert a több száz ember pillanatok alatt befűtötte kellemes hőmérsékletűre a teret.
A kiszállás számunkra zökkenőmentes és gyors volt, fél nyolcra kellett a színházterembe mennünk, gyakorlatilag 8 után kicsivel bőröndökkel a terminál előtt álltunk.
Összefoglalva: a problémák nagy része kiküszöbölhető lenne a továbbiakban, tehát végérvényesen nem kell lemondani a Seaside-ról. Az ötezer párszáz utashoz kevésnek tűnik az 1400 fős személyzet, ennél sokkal jobb arányok vannak más hajókon, ez aggasztónak tűnik. A kabinok a kényelmetlen pakolástól eltekintve nekünk megfeleltek. Az étkezés teljes egészében javításra szorul, bízunk benne, hogy ez meg is történik a jövőben. Nagyon jó tapasztalataink vannak viszont a Spa részlegről, itt a személyzet hozzáállása is példa értékű volt. Szórakoztató részlegek, lehetőségek rendben voltak, a kaszinó kicsi és zsúfolt volt.
Azt viszont kijelenthetem, hogy a jövőben kerülni fogom a nagy hajókat, a lélektani határt úgy 3000, de inkább 2500 utasszámnál húztam meg magamnak. De persze, ki tudja....... :)