ltm83 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 480

Szia!

 

Nálam 2008/10 Golf V Variant kombi van, szinten 2 ventillatorral. Azok altalaban 102fok fölött indulnak be, terhelési viszonyoktol és hőmérséklet-emelkedes viszonytol fuggoen emeli egyre nagyobb fordulatra(ECU vezerli rengeteg erzekelo/paraméter alapján) . Ilyen hidegben dugoznod kell, hogy azt elérd. Ha jól emlekszem még lehet is latni, hogy lassulnak mikor allitja le őket(VCDS-el lehet figyelni szazalekertekben a terhelésüket külön-külön), de az furcsa, hogy nem indítja el mindkettőt kellő melegedésnél sem. Ha termosztát problemaid vannak(túl alacsonyan nyit), mind varhatod, hogy beinduljanak ilyen hideg idoben (már akinek ez hidegnek számít). De tehetsz ellene, ha nincs VCDS-ed, álló helyzetben 2200 fölött tartsd a fordulatot, hogy a katalizator hevítse fel a blokkot (akar 3000ig is, de ne menj fole, mert fölösleges), hogy melegedjen a motor, majd ha eleri a 102 fokot akkor elinditja oket. Klímával hamarabb is kellene, de ahhoz min. 5 fok legyen a kinti homerseklet, kulonben a klimad nem fog aktiválni.

 

Diaggal hibakódot nem dob?! (ventillator hibakra szokott) Hőmérséklet-szenzorok hibaja is okozhat ilyesmit, lehet relé, stb. VCDS / szerviz hamar kiderítené. 

Előzmény: Törölt nick (478)