ltm83 Creative Commons License 2018.02.10 0 0 479

Szia,

köszönöm a visszajelzésed a termosztát okozta hibával kapcsolatban. Ezek szerint "családi jelenség", lennének még páran jelentkezők :) Érdemes erre másoknak is odafigyelni, hosszú távon meghálálja, de azoknak is akik hamarosan túladnak rajta, hogy ne a következő tulaj szívjon emiatt!! (mint altalaban ez Mo.-n(de még külföldön is hanyagolják egyesek) lenni szokott) Tisztelet a kevés kivételnek! :)

 

Az a "sárga trutymó" amit még "majonéz"jelenségnek is szoktak becézgetni a szerelők, a túl gyakran, kevés távot megtevő és hosszú útakat kevés alkalommal látott autóknál előforduló, mondhatni - fizikailag normális jelenség - ami főleg hidegebb időjárás esetében fordul elő és észlelhető. Néha (időközönként rendszerességgel) el kell vinni az autót megjáratni hosszabb 200-300 km-es utakra (főleg autópályára kiégetni a motor belsejéből a sok lerakódott egyeb kokszanyagot is ezáltal - ami főleg a rosszabb minőségű sima 95ös uzemanyagnak is köszönhető) és ez elkerülendő, mivel ez a gyakori túl alacsony (rovid utak miatt üzemi homersekletet el nem érő) motorokra érvényes, nagyon hosszú távlatban biztos nem tesz jót a motornak. A városi 1-2, netalán jobb esetben pár km-t közlekedő(gyakran csak a sarki boltig eljaro idosekre jellemzo) sofőrökre jellemző és nagyobb kárt okoznak ezzel a motornak, mintha folyamatosan hosszabb távon használnák :) Nem mindegy, hogy az előző tulaj hogyan, milyen mértékben használta. Senki ne vegye magára! :P

A motor azalatt - a terepi viszonyoktól függően (mivel ha lejtőn indulsz hegyrol lefele - az en esetemben is - mind várhatod, hogy melegedjen, hidegen indítva téli hőmérsékletviszonyoknál nem fog 3-4km lejtő után sem (a menetszel es a hideg blokk miatt) csak alig 40-50fokra melegedni, ellenben vizszintes uton 2-3km utan maris a 70fok-ot eléred) - a pár km alatt alig éri el talan a 60-65 fokot ami eppenhogy elegendő a motor idealisabb működéséhez, de a fogyasztas még mindig több (tobb uzemanyag kerul ezaltal az égéstérbe is). Benzines esetében 70fok fölött kezdi jólérezni magát és 90+ körül a legjobb nemcsak üzemanyag-fogyasztásban, de akkor képes a felmelegedett olaj is a megfelelo kenést biztosítani a kopás ellen. Nagyobb köbcentis motorok esetében 95-110 között az ideális (pl. az Audi FSI 3.2-esem). Nála 2km után a belső ventillatorok már érzékelhető hőt fújnak és 2perc múlva vetkőzhetsz az utastérben :) (Golfban marad a kiskabát es a penztárcád vastagsága). A motorhőmérséklet pedig mar 60 körül alakul olyankor, de a hevesebb égés miatt hamarabb melegszik a blokk, fogyasztas is persze duplája ;) (hosszú útakon átlag 8-8.5L(135km/h), de városban télen 17-et is megeszik - lábnehezék-függő :D ). Mindig figyelek arra, hogy állandó tartós nagy sebesség / hosszu út után a megfelelő hutest megkapja, kulonben ha leallitod, a vízhomerseklet par 10mp alatt 115-120 körül köt ki :) (Golfban 103-108 körül u.e.). Mindeközben a műszerfalon termeszetesen 90fokra van latszatnak odaszögezve! 3-4 perc alapjaraton es leviszi 95 körülre(Golfban 92-re). Főleg autópalya-pihenőknel sokan kovetik el ezt a hibat, hogy azonnal leallitjak a motort, utana jönnek a szivasok. Tobbnyire a következő tulajnál aki mit sem sejt erről :D

 

Az 1.6-os golf-oknál gyakran előforduló jelenség, főleg mivel elég "hűvös"  motorok(értsd: a kisebb térfogata miatt a nagy motorterben túl jó a hűtése :) )  és az olajbeöntő-sapka muanyagbol van (muanyagra hamar lerakodik a kondenz pára), mert a motor levegőztető csöve fizikailag alacsonyabban helyezkedik el a sapka adott magasságához képest + a motor nem megfelelo ideig tartó bemelegedés/felhevules-hiány miatti allapotban való leállítás folyamatában a motorban adódó kondenzációs folyamatok okozzák ezt. Ha főleg hidegben észleled, gyakran jársz csak (vagy egymas után) rövid útakra és csak a tanksapkán eszleled (pl. ne legyen a nívópálcán!!! ami már hengerfejre utalhat) akkor tobbnyire ez a magyarázat. Töröld le (tisztítsd meg, majd jarj az autóval rendesen, rendszerességgel hosszabb utakra ami utankent legalabb 20km-t jelent (a kondenzacios folyamatoknak ezzel áment adhatsz)) és meg fogsz lepődni, a trutymo nem fog ujra előjönni (vagy kevesebb/hanyagolható mértékben lesz csak jelen). 

 

Fontos, hogy ez a jelenség (nagy mennyiségű sárga trutyi a beöntő sapkán) utalhat hengerfej-hibára(jó esetben csak megfelelő tömítes hianya, kompresszióveszteség) is, de azesetben meg kell figyelni, hogy a hűtővízbe keveredik-e olaj vagy nem fogy-e esetleg a hűtővíz! Aki nem ért hozzá és nyugtalanítja, inkább guruljon be a szervizébe mielőbb és nézessen rá egy szakival (nyomáspróba a hengereknél, stb.).

 

A Te esetedben én nem problémáznék, nalam is ugyanez volt, míg be nem járattam. Az elozo tulaj rövid utakra járt vele, de ezt tudtam :) 

Előzmény: macii97 (475)