Sziasztok!
9 hónapja ropogósra sült az 1.9 es traf -on a generátor. Szervizbe azt mondták lehet, hogy felkapott valamit ami megsértette a tekercselést és azért ment tönkre.
1 hónapja 100 km mentem az autóval kb országúton hiba nélkül. Másnap reggel indítanám az autót. Hát nem igazán akar indulni. Teker mint atom de csak nehezen indult be. Mivel volt már hasonló, gondoltam megnézem a 70A biztit (lámpa mögött az első). Ahogy gondoltam, ki van olvadva. Csere. Motor szépen indul. Észre vettem, hogy a víz előmelegítőnek (sündisznó) a 4 csatiból az egyik rendesen meg van olvadva. Csati csere + a 3 db rellé (2 sárga és 1 db piros 60A ) szemrevételezése, de látszólag minden rendben.
1 hete egyik reggel indítanám az autót hát semmi. Helyzet: 70a bizti kiolvadva, piros színű 60A relé megolvadva, előmelegítőn 2 csati megolvadva, előmelegitő rendesen meleg lehetett mert a rácsatlakozó vizcsöveknél szivárgás nyom + a váltón is áll a viz, tágulási tartályban max fölött a vízszint.
Bizti ,csati relé csere és légtelenítés után látszólag minden rendben. Motor beindít, relék behúznak melegítő is melegít. Relék akkor kapcsoltak ki amikor már üzem meleg volt a motor és a mutató is vizszintben volt. Bizti eközben alig vagy egyátalán nem melegedet.
Este hazaér, akkusaru le. Reggel indítás előtt benéztem a motortérbe és látom a bizti megint cserés.
Ez lehet, hogy csak nekem fura de amikor kopra lemerítette az aksit reggelre akkor raktam bele egy másik akkut amit ha csatlakoztattam akkor határozottan szikrázott. Igen a beégett relé miatt, de az rendben van, hogy akkor is van áram ha nincs is bedugva az indító kulcs?
Szerelőm azt mondta, hogy 2 két . Hümmm az nekem akkor kb 2 hét szobafogság.
Féltem a generátort,fél éves akkut és nem utolsó sorban az autót hogy leég valamikor.