Nem csodálom, hogy ez a két típus maradt a végére, ebben a kategóriában a többiek kicsit lemaradnak...
Ami a billentyűk közötti egyenletlen hézagot illeti, gyakran megemlítik külföldi fórumokon is, ugyanakkor aligha befolyásol a fejlődésben.
Az ES-110 billentyűzete nem véletlenül kapta a RH-C = Responsive Hammer - Compact nevet, bár meglepne ha a fentről lefele úttal lenne a gond, pivot hossz, miegymás számít sokat... Leginkább látni kellene a billentyűzetmechanikákat egymás mellett kiszerelve :)
Ami a hangot illeti, ez egy tipikus lényeges különbség, jellemzően a Roland hangja megosztó, van aki oda van érte, van aki utálja...
Amúgy a Roland kifejezetten erős technikai specifikációt rakott össze az árszinten, de valahogy az összképben, a billentés és hangzás együttműködésében a Kawait sokan dícsérik.
A Bluetooth MIDI-t milyen oprendszerrel használnád? Tudtommal elég limitált a támogatott oprendszerek választéka mindkét gyártónál...
A Midi-USB átalakító nem egy nagy ügy. Profi zenészek jobban szeretik a klasszikus MIDI-t, az USB egy csomó zaj forrása lehet (földhurok pl.)
Ami a könnyebb-nehezebb billentést illeti, a dolog akkor számít igazán, ha profi zenészként járod az ország-világot és mindenféle zongorán el kell boldogulj: ebben az esetben a nehezebb billentésről könnyebb alkalmazkodni a könnyebbhez mintsem fordítva. Különösen a finom, gyakori ismételt leütéseknél számít.
Van állandó tanárod? Ha igen, érdemes lehet kérni ezekben a kérdésekben a segítségét :)