Sziasztok,
Korábban 1-1.5évet játsszó, majd lelkes újrakezdő, kis lakásban élő zongorakedvelőként az igényeim és lehetőségeim alapján végre sikerült leredukálnom 2 típusra a végső bevásárlólistát:
Preferenciáim: legyen jó billentése, legyen könnyű (mert el kell pakolnom minden gyakorlás után), és lehetőleg legyen benne Bluetooth MIDI (erről esetleg le tudok mondani, de ahogy az netes demókon láttam, nagyon kényelmes a használata tablettel, és rengeteg lehetőséget rejt).
Gyakorlatilag elolvastam az interneten mindent, amit erről a két zongoráról írnak, a héten pedig már sikerült őket egymás mellett kipróbálnom.
Az elmúlt időszakban nem volt lehetőségem nagyzongorán játszani, főleg egy Fatar SL-880-on gyakoroltam rendszeresen.
Mivel kezdő vagyok, ezért a tapasztaltabbakat kérdezem, hogy jól éreztem-e bizonyos különbségeket a két zongora közt:
- ES110: kicsit "műanyagos", kevésbé "masszív" a billentyűzete és annak tapintása, a billentés nagyon(túl?) könnyű, és valamiért az az érzetem, mintha a lenyomás után túl rövid lenne az út, amit egy billentyű a végállapotig megtesz (nem tudok nagyzongorához hasonlítani), a billentyűk közti hézag tényleg nem egyenletes, ez picit "olcsó" érzetet keltett bennem.
- FP-30: gyönyörű kinézetű, jó tapintású billentyűzet (a piros filc sokat dob az összhatáson), az egész klaviatúra minőségibb érzetet kelt, mint az ES110, billentése érezhetően nehezebb az ES110-nél, és lassabban tér vissza
- kezelőfelület: mindkettő puritán (ebben a szegmensben ez nem csoda), de az ES110 kezelése sokkal nehézkesebb
- hang: számomra mindkettő megfelelő volt
A fenti lista nagyon szubjektív, ezért a sok idézőjel.
További kérdéseim:
- a Bluetooth MIDI használható-e, vagy egy olyan exta, mint a karácsonyfán a csillagszóró, vagy az USB kimenetet is lehet használni tablettel (ez utóbbi nincs a Kawai-on, de más típusoknál pedig csak ez jöhet szóba, esetleg MIDI-USB átalakító)?