Horysz Creative Commons License 2018.02.06 0 0 122897

Sziasztok!

 

Van egy 2002-es 1.6b peugeot 307 SW-m.

 

Télen kapott új akksit, mert a régi már egy ideje lemerülgetett, és a végén már annyira alacsony lett a feszültsége, hogy a lidl-ös töltő nem tudott vele mit kezdeni. Felújíttattam a generátort, majd kapott egy jász-akku akksit, 60 Ah.

 

1 hét állás után most ismét lemerült. Elvittem bevizsgáltatni az akksit, teljesen jó, feltöltötték (mostmár nem vagyok benne biztos, hogy az eredetileg benne levő Varta blue rossz volt :( ). Mértek töltést, szintén rendben van.

 

Mértek nyugalmi áramfelvételt is:

 

-bezártam kulccsal az autót, és vártunk, végül pár perc után stabilan beállt 300 mAh-ra a fogyasztás. Ebből 100-at ki tudtunk szűrni, az Osram nappali menetfény központi egysége+reléje 100 mAh-t megeszik, viszont 200-nak még nincs gazdája.

 

Van valakinek tippe mi lehet ez? Az autóban minden gyári, rádió, riasztó, stb, és a nappali menetfényen kívül semmi utólagos extra se került bele. Azt még hozzátenném, hogy a mérést riasztó nélkül végeztük, csak kulcsra zártam, valószínűleg azzal együtt még több fogy.

 

A használati szokásról azt érdmes tudni, hogy kirándulós autó, néha 1, max 2 hétig áll, utána legalább 130 km autópálya egyhuzamban, havi átlag 1000 km csak hosszú távú utakból, tehát tudna tölteni.

 

Merre érdemes elindulni?

 

köszi!