bananatree Creative Commons License 2018.01.27 0 0 122824

OK, nem gond, csak készülj fel pénztárcailag :)

Sógornőm is imádja az övét, ezért is kezdtük el rendberakni, de aljasul újabb és újabb tételeket dobált...

 

Az övé egy 508SW, ami Peugeot márkaszerviz dolgozójáé volt. 2012-es. 2014-ben, 70e km-mel vette meg a férje. Illetve az autóban volt 70e km, a motort meg éppen akkor cserélték ki garanciában (igen, komplett motorcsere).

Tehát egy kvázi 0km-es autót vettek :) 

(Így utólag egyértelmű, hogy akkor, 70e-nél ment el először a vezérlés.)

De nem, ez sajnos nem jelenti azt, hogy az "újabb" motor jobb lenne.

Tavaly, 115e (tehát 45e km futás után!) indult a rejtélyes hibakódokkal, vészüzemre kapcsolásokkal. Kokszosodás. Novoth műhelyben megoldva. Fékekkel együtt 320e volt a vége, (a fékek cseréjét nem lehet a motornak felróni, de maga a pucolás is 150 körül volt). Erre még én beszéltem rá, gondolván, hogy egy 40e km-es motort megéri takarítani, és utána király lesz.

Hát nem...

Elment vele 3-4.000-et vészüzem nélkül. Aztán újra vészüzem, de hibakódok nélkül. Vezérlésnek olyan hangja lett, hogy Novoth egy tesztkörre se volt hajlandó elvinni, mert nem kockáztatja meg a szakadást.

~50.000km volt a motorban...

Tréler, márkaszervizben vezérléscsere, mert az én kedvezményem a márkaszervizben nagyobb, mint amit a szintén csak gyári alkatrészekből dolgozó Novoth tud ajánlani. 

De így se volt ingyen, 245eFt a számla, plusz a tréler 15e. 

 

És a legszebb, hogy 1 hónap után jött a 3. felvonás. Újra vészüzem hegyek. Hibakód nélkül, de legalább az megvolt, hogy mindig nagyobb gázadásra csinálta, és 5 indítás után nullázott.

 

Turbó. Nem a turbó maga halt meg, hanem van a wastegate szelep rajta, és annak van egy karja, ami mozgatja. A kar átvezetése (forgópontja) kikopott, öblösödött, ezért néha megakadt valamelyik helyzetben.

Egy gyári új turbó 500e felett van...

Márkaszervizben jó fejek, van több cég is, akivel javíttatnak turbót, biztosan meg tudják csináltatni. Hát pech, mert ezt a melót egyik cég se vállalta el. Mivel nem a forgó részeket kellett volna felújítani, ezért hozzá se akartak nyúlni. A 4. cég elkezdte szétszedni, de akkor kiderült, hogy a ház el van repedve, a vízhűtés köre sérült (mert ez ugye vizes hűtésű turbó).

Ez mondjuk magyarázza, hogy miért tűnt el 2 havonta a kiegyenlítő tartály vize...

Gyári "ajánlású", utángyártott turbó (az RP-s cikkszámmal), kedvezmény hegyekkel, 250e.

 

Hogy ne unatkozzunk, "közben" volt 2 ablakemelő csere a jobb oldalon, 3-4 hónap különbséggel, de 75+65e Ft.

 

Drukkolok, hogy nálad ne legyen ez. Én reméltem, hogy a 15e-re levitt olajcsere ciklus segít a motoron, és rajtunk. De nem...

Van a neten olyan weboldal, ahol 1.6THP tulajok gyülekeznek (több mint 20.000 tagja volt tavaly májusban), és petíciót adtak be a PSA-BMW duónak, hogy tiltsák be ezt a motort.

De a gyártók leszarják. A kokszodásra egy "príma" vegyszeres pucolást ajánlanak (hogy ne kelljen szétszedni a motort), amit gariidő alatt kedvezményesen végeznek el (csak a szert kell kifizetni, a munkát nem), de a kamera szerint lófüttyöt se ér, csak 1-2 hónapig hibakódmentes az autó. A Novoth féle dióhéjszórásos pucolás (szemmel láthatólag) eltünteti a kokszot, és a motort se kell szétszedni, de így is 1 napos meló.

Az alulméretezett vezérlés alkatrészekre az a válasz, hogy javítottak rajta idő közben. De ez sovány vígasz azoknak, akiknek a szar alkatrészeik vannak. Ráadásul magát a konstrukciós hibát (a túl vékony láncot) és a szar feszítőt így sem tudták alapjaiban megváltoztatni. Legalábbis az én szememben az 50e-t bíró "javított" változat nem erre utal.

Félelemmel telve várom, hogy a mostani szett meddig fog tartani. 

 

Olajat évente, vagy 10.000km-enként cserélj, és csakis a gyárit tegyél bele.

Ez a vezérlésnek jót tud tenni, de sajnos ennél a motornál ez sem elég.

Lutri.

 

 

 

Előzmény: sbojan (122821)