Így már értem. Azonban elvileg nem javasolt túltankolni a kocsit, ha van benne aktívszénszűrős benzingőz-visszavezetés. Az ilyennek nincs szellőzője a tanksapkán és legjobb esetben sikerül azt is feltölteni. Azonban, ha az a térfogat a levegő helyett uzemanyaggal telik meg, az üzemanyagszivattyú megpróbálja behorpasztani a tankot :) és még diag-hibát is dobhat a rendszer. Namost, a Te esetedben túltankolas esetén előfordulhat, hogy túl nagy nyomás esetén a pisztoly nem érzékeli a túltöltést (ezt vákuummal oldják meg, vagyis amikor megtelik a tankod és elarasztja a pisztolyfejet is már a szint, akkor akkora vákuum keletkezik ami kioldja /visszanyomja a pöcköt amit beakasztasz tankoláskor. Ha azt feltetelezzuk, hogy vhol alul folyik el a gázolaj, akkor kell legyen egy túltelítő szelep ami kiengedi kicsordulni a gázolajat nálad. Nem tudom gázolajos autóknál ugyanúgy van-e megoldva, mint a benzineseknél.
Ha mindig ugyanott tankolsz, a pumpával nem lehet gond?! :)
Olvass utána VW 'N80 Purge Valve' hibáknak, amiket a túltöltés szokott okozni.
Az A6-omnál pl. nagyon nem javallott a túltöltes éppen emiatt. 80L a tankja de az Audi szakik jelezték, hogy ne tankoljam túl, mert elég nagy kárt tud okozni a túltankolás. Azóta nem is teszem(igyekszem 70L alatt leállni vele), pedig abba még 85L is belement régebb. Sok esetben írták, hogy a tanksapka túlszorítása vagy hibája miatt (mert ugye elvileg túl szorítas ellen van vedelem) motorhibavisszajelzest is kaptak. Tanksapka le, levegő jutott a rendszerbe és már rendben is volt, motorhibavisszajelzes kialudt. Érzékeny jószágok ezek :)
Valamint erről volt is egy cikk régebben: https://totalcar.hu/magazin/technika/tultankolas/amp
Vmi egyezik azzal, mint ami nalad van?!