ltm83 Creative Commons License 2018.01.19 0 0 456

Sziasztok!

 

Jelezném, hogy megoldottam a korábban említett csomagtér-világítás gondomat. A jelenség az volt, hogy csomagtérajtó nyitásnál nem gyulladt fel a csomagtér-világításom. (Golf 5 Variant (kombi), Jettaknál és Golf 5-ösöknél gyakori jelenség). Komfortelektronika rendben, biztosítékok rendben, hibajelzes nincs, csak a vak sötétség :)

Sajnos a csomagtér-zár volt a ludas, feltételezhetően a benne lévő mikrokapcsoló miatt. Erre hamarosan fény fog derülni, mert szét fogom szedni a kiszedett régi darabot ami még gyári volt, ellenben 9 éves.

A diagnosztikát is egyszerűsítettem, ugyanis korábban berendeltem egy újat ami idővel megerkezett és rendelkezésemre állt, azonban az ajtókárpit szetszedése előtt a manuális kézi-oldáshoz szükséges kis lyukon keresztül elérhető volt a zár 4 érintkezős csatlakozója amit egy 90fokos éles szerszammal kilazítottam, csati le, kábel kienged annyira, hogy az új csomagtérzárat rá tudtam csatlakoztatni és a csomagtér-világítás már egyből fel is villant. Zárni is tudod, ha egy csavarhúzót nyomsz a reteszbe, illetve ki tudod oldani a csomagtérzár kioldójával ami rajta található. Így a kábelszakadás kizárásával nekialltam és kicseréltem kb 20p alatt. 

A kárpit leszedése 2 csavar (az ajtó alján két ovális műanyag rejti el őket) és óvatos korbepatentolás eltávolításával történt, nagyon figyeltem arra, hogy ne feszítsem túl és csak az alsó (csomagtérzár) felőli részt szedtem le úgy, hogy a felső műanyag-kárpit részt benne hagytam az ajtókeretben. Ugyanis úgy már bőven el tudtam érni a zárat, annak a két csavarját és már mehetett is az új (eredeti, gyári) a helyére. Nagyon fontos, hogy itt, ha csak lehet egyetlen patentot se törjünk le, ugyanis az végzetes lehet és soha nem lesz az igazi visszatevésnél. Ezt tapasztalatból, illetve más fórumokon való visszajelzésből is tudom, azert is voltam én is óvatos, én is ódzkodtam tőle, de nem nehéz így utólag. A patentok az ajtón kétoldalt, kb 1/3ánál kezdődnek alulról (a kiszedett csavaroktól) fölfelé, kb 3-4db/oldal, legalul csak egy-egy távtarto van mindkét oldalt ahonnan fel lehet lazítani és meg lehet kezdeni a felfeszitest (ismétlem: óvatosan, érzéssel! De mégis megfelelő nyomással kell meghúzni, hogy lazítson! Nem erőszakolva! Jól jön egy kis ellentartás alul-felul, hogy ne tépjünk túl nagyot!).

A visszarakás ennél egyszerűbb, fordított műveletben, ott már sokat nem lehet hibázni :) Így ez a téma is letudva. 

 

Üdv mindenkinek! 

Előzmény: Törpapa66 (426)