Octi19 Creative Commons License 2018.01.15 0 0 10859

Ne önts bele semmit!!! Használj jó üzemanyagot és menj el vele egy 20-30 perces legalább országúti kanyarra és ha azután sem javul meg, akkor vidd el egy hozzáértő diagnosztához.

Az nagyon nem a legjobb üzemeltetés egy modern dízelnek ha napi többször megy rövid etapokat. Legalább hetente vagy maximum 2 hetente azért kellene neki egy olyan stabil 20-30 perc ami alatt a regenerálási ciklus lefuthat.

Ilyen használatra benzines kell vagy DPF korszak előtti dízel. A mai modern dízelekben a DPF eltömődésekor beindul a regenerációs ciklus és plusz üzemanyag befecskendezéssel és megemelt kipufogógáz hőmérséklettel gyakorlatilag kiégeti az autó a szűrőben felhalmozódott kormot. Ez viszont időbe telik és ha nem végez vele az autó, az inkább árt neki! Ha nem sikerült lefutnia, akkor a következő alkalommal mikor a motor hőmérséklete eléri az adott szintet újra fogja indítani az autó. Amikor már többedjére sem képes lefutni akkor az már nagyon sok kockázatot rejt magában. (pl. adott esetben a motorolaj üzemanyaggal hígulhat és az sem tesz jót a motornak, de a DPF-ben is felhalmozódhat a korom olyan szintig amikor már nem képes regenerálni és ha esetleg egy kényszer regenerálással sikerül helyre hozni, a várható élettartamot nagyon lecsökkenti!)

...és azért sem szabad betölteni semmit a tankba, mert a rettentő drága és bonyolult rendszerek nem számítanak rá! Sima üzemanyagra vannak kalibrálva és nem mindenféle extra löttyökre!

Előzmény: Jozie (10858)