Üdv!
Nem akarom hogy politizálásba menjen át a topic, de hát ami tény, az tény. 1998-ban még nagyon máshogy álltak a trolihoz, konkrétan a választási kiadványukban is konkrét tervek szerepeltek a trolihálózat fejlesztéséről. A 3-as viszonylat a Széchenyi utcán kererszül érte volna el a Vincellér utcát, a 2-es (már 5-ös) és a 4-es pedig a Kishegyesi út - Derék utcákon keresztül. Ez több volt, mint biztos, hiszen magát a lakótelepet is úgy tervezték, hogy a lámpatestek alkalmasak legyenek felsővezeték-tartónak, és a Vincellér utcai buszforduló mögötti kiskertek tulajdonosai levelet kaptak arról, hogy a közeljövőben ott épül fel a DKV trolibusz-remíze.
A korábbi városvezetés is a bővítésben gondolkodott, a '99-ben megszűnt 4A viszonylat pont azért nem lett 4-es, hogy jelezze, a viszonylat nincs befejezve, hiszen a teljes (akkori) 27-es viszonylatot ki akarták váltani trolival. Ehhez már Ikarus 435-ös trolik beszerzése is el volt tervezve, állítólag ezek a trolik is a budapesti flottát gyarapítják - azok nem kaptak kijelzőket, csak táblával futnak. Bár a felújításuk óta ez már biztos nincs így.
Aztán 1999-ben (a választási győzelem után) nagyot fordult a kocka, elszaporodtak az olyan elemzések, mi szerint - idézem: "az üzemelő trolibuszok közül a 4A működik a legkisebb eredményességgel" és hasonlóak. A 4A '99 december 31-én megszűnt, a 3-as megszüntetése is napirendre került, mégpedig azért, mert a Kossuth utcáról meg akarták tiltani a balra kanyarodást a Burgundia utca felé. A 3-as megmenekült, a kereszteződésben végül a szemközti balra térést tiltották meg.
A teljes hálózatot 2004-ig akarták felszámolni, akkorra tervezték a 2-es villamos átadását, ami végül 10 évvel később sikerült.
A trolihoz való hozzáállásuk picit változott, mert érezték az enyhe (?) népharagot, 2005-re már nagyrészt megújították a flottát, de jóval kevesebb Solaris (és 1 db MAZ) troli közlekedik, mint amennyi ZIU közlekedett előtte.
Sajnos én is azt kell mondjam, hogy csak a lehetőséget várják a megszüntetésre. Az 5-ös ellen fel lehetett hozni, hogy a Petőfi téri aluljáró építése miatt ki kell váltani (hacsak részben is), mert új aluljáróba állítólag már tilos a felsővezeték építése.
De kezdem azt érezni, hogy az átépítés máshogy valósul meg, leginkább a fiumei buszok szükségtelensége miatt.
Más viszonylatokat kiváltani nem lenne nehéz. A régi 24-est (ami csak a Vincellér ás a Doberdó között közlekedett) lehetett volna a legkönnyebben kiváltani. A mostani két körjáratot már nehezebb, de ha önjáró járművek érkeznének, megoldható lenne. Korábban hasonló útvonalon terveztek egy 3K viszonylatot is.