Nekem ugyan Talismanom van (GT 200tce IP), de annak ugyebár nincs topicja, túl ritka, viszont szerintem az adaptív tempomat hasonló ebben is, mint a Scenicben. És az adaptív, radaros rendszer lényege a távolságtartás (így is írja ki magát a műszerfalra bekapcsolva) - ha utolér egy kocsit, akkor a biztonságos követési távolságon belüli távra áll be mögé. Ha kicsi a sebességkülönbség, és a motorfék is elég - akkor nem is fékez, csak elveszi a gázt. De a radar nem lát akármilyen messzire, és ha egy cammogó kocsit érsz utol - akkor csak motorfékkel simán belerohansz... És mivel a vezetéstámogató rendszernek az automata, gyalogos és jármű-figyelő vészfékező rendszer amúgy is a része, ha bevág eléd egy kocsi, vagy kirohan egy őz, tébolyodott gyalogos az útra - akkor a kocsi beavatkozás nélkül is vészfékez - így amúgy is adott minden műszaki feltétel arra, hogy a fékhez is nyúljon a rendszer.
A radar egyébként Doppler, érzékeli azt is, hogy az esetleg elém bevágó kocsi nálam gyorsabb vagy lassabb, ezért hiába vág be az elvileg elvárt követési távolságon belül, ha gyorsabban megy, akkor a rendszer nem fékez, tudja, hogy az el fog távolodni. Ha ellenben lassabb - akkor akár igen intenzíven is fékez.
Ez amúgy nagyon is jó, korábban (GS III-as kocsival) a tempomatot nagyon keveset használtam (tudtam használni), mert jellemzően túl nagy az autópályás forgalom ehhez, állandóan fékezni kell, amikor a mezei tempomat úgyis kikapcsol, örökösen be kellett avatkozni - az adaptívval viszont bármiféle pedálérintés nélkül tényleg hosszú távokat meg lehet tenni. Ha az ember utolér egy lassú kocsit, és nem tudja rögtön leelőzni, az sem gond, beáll mögé, de ahogy sávot váltok, a sávkövető ezt érzékeli, és rögtön magától visszagyorsít a beállított sebességre.