Olyan vékony az a cső, hogy abban nem alakulhat ki levegődugó, átnyomja a víz. Ha el van dugulva az viszont okozhat melegedést mert nem tud kilégtelenedni a rendszer.
Ellenőrzés: Hideg motornál lehúzod a vékony csövet a tágulásiról. Leveszed a tágulási sapkáját, és felülről beledugod a csövet. Motorindítás után azonnal pisilnie kell. Lehet, hogy nem folyamatosan hanem kis bubikkal de az nem gond. Vastag sugárban teljes keresztmetszeten. Ha nem teszi csak csöpög vagy vékonyan csordogál akkor el van dugulva és a termosztáttól indulva meg kell keresni, hogy hol (jó eséllyel a pillangó átvezetőjében mert az a legszűkebb). Ilyen esetben sosem fog teljesen kilégtelenedni a rendszer.
Nekem szintén melegedett sőt többször felforrt e miatt a dugulás miatt. És mi dugította el?
Berdóék amikor összehányták a motort mindent bekentek vastagon folyékony tömítővel, és úgy dugták össze. Az eredmény egy negyednél is kisebb keresztmetszet a váltóoldali dupla csőbevezetéseknél, illetve egy később leszakadó kis darab addig keringett amíg megtalálta az utat a vékony csőbe. Egy nyár kellett, hogy megtaláljam.
A melegedés még ekkor is megmaradt ha a felforrás nem is (de kb 5-8 fokkal melegebb rendszer mint szerettem volna). Két évig kerestem én is mi a fasz van és csak amikor fullra szétszedtem a vízrendszert egyéb okból, akkor kezdtem el káromkodni amikor megtaláltam azt a vízcsövet. Talán anno raktam is ide képet róla.
Szintén hiba lehet a légtelenedés során a kiegyenlítőtartály. Ezt még nem sikerült kiderítenem miért de talán van benne valami kis átvezető furat ami ha sok koszt kap elzáródhat. A lényeg hogy bizonyos öregebb tartályokkal szintén nem hajlandó légteleníteni magát a rendszer. Felrakva egy másikat egyből e örö e bódottá.
(Gondolom olyan hülyeségeket nem kell kérdeznem, hogy a fűtőradiátorodban nincs-e átszakadva a válaszfal, meg, hogy a hűtőradiátor tiszta és átjárható-e :P)