Sziasztok Urak!
Elég kevés időm van a karácsonyi családi készülődés miatt. Ezért nem készülök el időben az Árpáddal. Úgy haladok vele, mint a" Luca székével " , lassan és kis lépésekkel.
Zsombor problémáiról:
- a privátban nem írtam az irányváltóról:
Elég primitív szerkezet, ami vékony, különféle alakú rézlemezekből áll. Alap probléma az évtizedek alatt kialakult oxidáció, amin nem segít a kontakt szpré sem. Egyetlen megoldás, szét kell szedni az egészet és minden lemezkét polír papírral finoman megcsiszolni. A szétszedés igen macerás, mert az összeszorító rugó ( főleg, ha már vakrozsdás ) képes eltörni. Illetve, ha még "fickós" , úgy elugrani, hogy utána keresgélheti az ember. Pótolni nem lehet, mert kissé kúpos kialakítású és a kisebb átmérőjénél szorul meg a csapon. Sajnos az egész irányváltó rendszer tartó bakelit alkatrészek az évtizedek alatt a levegő páratartalmát magukba szívták és ezért meggyengültek. Ezért veszik fel az íves formát, ami miatt a réz lemezkék a kapcsolgatás során képesek meggyűrődni. Ezzel vége is az irányváltónak. Egyáltalán nem szeretem, ezért alakítottam át minden mozdonyomat egyenáramúra.
A Vaterán eladott mozdonyomat alakítottam vissza váltóáramúra a vevő kérésére, de csak nagy nehezen találtam egyetlen korrektül helyrehozható irányváltót. Ezért többet (mármint a visszaállítást) nem vállalom be.
Üdv:
Zoli