A 23-ast én is Doberdó nélkül gondoltam. Teljesen felesleges most is. A Sámsoni út-NYIP között úgy közlekedne, mint a régi 23-as (akár Déli kapu felé a Baksay helyett), csak a NYIP után továbbmenne a Vincellérre. Amúgy is kellene neki egy decentrum, a Vincellér több, mint tökéletes lenne.
A 23Y-nek is kellene egy hard-reset. Szerintem többet érne az, ha a Diószegiről indulva a Lahner utca felé menne, majd utána menne a Veres Péterre, utána a Júlia-telepre bemenne. Így egy viszonylattal lefedhetető lenne a déli városrész-Egyetem kapcsolat. De még forgalmasabb lehetne, ha a Klinikát, TEVÁ-t és Augusztát is érintve menne a Doberdóra.
16-os: Baksay utcáig ugyanaz, csak Dobozi betéréssel, mindkét irányban, utána a Nagyerdei körút déli részén menve érintené a Főépületet és Klinikát is, majd a TEVA után továbbmenne az Auguszta felé a Doberdóra. Így végre megoldódna a Dobozi-Egyetemváros kapcsolat. A 43-assal összehangolva így kb. 15 perces követés lenne a Doboziról a Nagyállomásra.
A 21-esben viszont nem látok sok lehetőséget. Erre várom az ötleteket.