Az okozza a problémát, hogy több viszonylat is közlekedik elég hasonló útvonalon, illetve sokban fedik egymást.

Olyan útvonalakat kellene kigondolni, amelyek inkább kiegészítik egymást, nem "lopják el" az utasokat, pl. amikor a Hunyadi utcán pár percen belül követi egymást a 43-as és a 11-es, a Kenézy-ig közös útvonalon haladnak. De ugyanez igaz a Sámsoni útra is. Jó ötlet a Vincellérig való hosszabbítás, de akkor megint kapunk egy 11-eshez hasonló maratoni viszonylatot, ami őszintén szólva nem a kihasználtságáról híres, pedig fontos helyeket érint.
Én arra gondolok pl, hogy a 43-as meghosszabbító (az út elkészültével) a Kishatár utcától az ITS-ig. Itt meglenne a kapcsolat a 11-essel, vagy esetleg a 23-assal. Az érinti a Sámsoni utat, ahonnan lenne kapcsolat a Veres Péter utca - Vámospércsi út térséggel. Ugyanez a másik végén is, a Borzán Gáspár utca végállomást el kéne felejteni, az arra közlekedő buszt (akár 11-es, akár nem) a Nagyállomásig kellene közlekedtetni, ahol szintén lenne kapcsolat a 43-assal. Így összefüggő, de egymást nem teljesen lefedő viszonylatok jönnének létre. És minél rövidebb (30 perc körüli) az útvonal, annál kiszámíthatóbb, kevésbé zavarérzékeny viszonylatok jönnének létre.