A rossz idő miatt elnapoltam jövő hétre a hiba további feltárását, de akkor a javaslatod alapján a harmonika-szerű csuklós kábelkötegeket fellazítom és ránézek a kötegre. Ha nem ott lesz, akkor megvárom a Csomagtér zárat is, hogy ha már le kell bontanom az egészet, akkor legyen az is kéznél egyúttal. Nem szeretném többször szétszedni :)
Az én Audi/VW szerelőm is ezt vallja, hogy 1mm vezetéket nem hagynak szinte sehol pluszba, inkább kulon kabelkotegeket gyártanak le komfort-igeny szerint. Ezért érdemes elore a lehető legteljesebb igény szerinti felszereltséggel venni a használt autót, kulonben kesobb szívás és koltsegesebb lesz a móka, neha drágább a megfelelő kabelkorbacs, mint maga a modul :D Kivétel talán a tempomat bekötése a 2007 utániaknál, az is feltetelezhetoen csak azért, hogy konnyebben tudjanak ők szerelni vagy csupan nem érte meg (koltsegesebb lett volna :) ) áttervezni azt a pár plusz szálat :).
A szilikon-bevonatú javaslat valóban jobb lesz a hajlékonyság miatt is, feltétlenül azzal fogom megoldani, ha pótolhatatlan kábelszakadás lesz. Apámnál (ő elektro-műszerész) fogok is találni bőven.
Én az A6-nál jártam meg az első parkoló - radar érzékelőmmel, külföldi műhelyben végezték el a munkát (anglia, VW szerviz és természetesen nem mehettem be felügyelni), olyan okosan oldották meg a csatlakozónál a kabeltörést (teljes kábelkeszletet akartak rámsózni 270 Fontért + szerelés) , hogy rá fél évre nekem kellett újra szetszednem rovidzár miatt egy alaposabb kézi autómosás után. Konkrétan a kabeleket egyugyanazon helyen vágták el (hadd legyen később rovidzár-képes), a zsugorcsöveket amiket rátettek lötyögtek, a forrasztás után nem melegítették fel eléggé (szerintem egyáltalán nem), majd beszikszalagoztak (sima szalaggal, semmi hőtűréses, jobb ragadassal rendelkezo autoszerelo-szalaggal) és azzal meg is volt. Mindaddig, míg itthon nem talalkozott az auto a magyarországi meleggel, a szikszalag elengedett, a zsugorcsövek mentén meg a pára és a víz megtette a hatását, befolyt és rovidzarlatot okozott. Szerencsere az elektronika el van latva vedelemmel es a teljes parkolómodult lekapcsolta az első adandó hibaalkalommal. Szedhettem szét. Ha ezt láttam volna (ha bent lehettem volna) akkor biztos diplomatikusan leordítottam volna a fejét annak aki ezt így elvégezte. Ugyanott voltam, mint amikor bevittem nekik a kötelező szerviz mellett a Parkolóradart is megcsinaltatni (szakadast jelzett adott érzékelőnél). Erre számoltak fel pluszba 70GBP-t, egy szakszerűtlen forrasztásra / kábelcsatlakozo javitasra. Itthon persze megfelelő célszerszámok és anyagok mellett megoldottam úgy ahogyan azt illik, a 3 ért három különböző helyen vágtam el (termeszetesen itt már megint pluszba okoskodnom kellett az előzőleg elvegzett helytelen munka és kábelhossz miatt) megfelelő zsugorcsöveket tettem rá, optimalisan rámelegitve, utána hőálló száraz szigetelőszalaggal egyenként körbetekertem a 3 vezetéket és utána még kaptak egy vízálló teljes szigetelést is. Ez ott, azon a szakaszon, igy már 1.5 éve rendben és tartani fog! :) Ez csak egy példa volt, de szerencsemre nem is szoktam egyedül hagyni az autóimat a szerelőknél, kivétel az évek alatt jól bevált 2-3 szakinál(különböző autómárkák miatt) akikkel nagyon jóba vagyok és barterezünk gyakran (informatikai területen) . Szerencsére a becsületesség az ő erényük is, így (csak bennük) maximalisan megbízok, de soha tobbet kulfoldi műhelyben!
Másik autómmal (Omega) úgyszintén megszivtam ottani egyéb / maszek műhellyel ahol az eredeti, altalam beszerzett vízpumpát (4. vezérlés-csere elott voltam) olyan okosan cserélték ki(felarral 280GBP körül volt csak a munkadij!!!, csak a vizpumpa cseréje, semmi más ) , igaz 2.5 v6 motornál, üsse kavics, de haza szerettem volna jönni vele egyéb meglepetések nelkul :) Itthoni árakhoz képest tegyük ossze a két szép kezünket mennyiért robotolnak a sokkal jobban szakképzett és nagyobb gyakorlati tapasztalattal rendelkező szerelőink, igaz, őket nagyítóval kell keresni itthon is, mert elég sok a tapasztalatlan szerelő aki elkezdi babralni az autót és lecserelteti veled a fél autót, mire kiderul, hogy csak egy tomites lenne a ludas), hogy itthon amire a megfelelő szakimhoz jutottam, megállapította, hogy a tömítést helytelenül tették fel, megserult betevésnél és csöpögött a hűtővizem végig a motor elején! A tömítést ki kellett cserélni. Vezérléssel együtt egyszerűbb is volt. Tanulópénz volt, de ott a biztonság is kozrejatszott, hogy hazajussak vele és ne azon parázzak, hogy mikor esik szét a vízpumpa csapágya.
Viszont Németországban/Nurnberghez közeli Bosch szervizbe vittem az Audit motorblokk szelephaz felső tömítés cserére, mert enyhén engedte az olajat (gyertyakhoz is bejutott), egyúttal a kötelezők: olaj+gyertyák + különböző szűrők + bordásszíj/feszítő + termosztát cseréjére. Külön 3, Audira orientált szakit állítottak elém (mindegyik bemutatkozás és kézrázás után nevjegykartyat is adott, rajta volt a megfelelő képesítés, a munkafelvevo elmondta mit szeretnék, majd) ráeresztve őket az A6 motorblokkjára úgy szétkapták fél óra alatt, hogy pislogni/követni sem tudtam. Patika volt a műhely mindennemű felszereléssel és egy alaptol a mennyezetig ablakon keresztül a tulaj végignézheti egy kellemes kávé és fűtött helyiségből a műveleteket amit csinálnak az autójával(bekamerazott motortérrel végig figyelheted a műveletet egy kijelzőn is). Amíg az egyik csavarozott, a másik készenlétbe helyezte a következő muvelethez az alap dolgokat, szerszámokat, alkatrészeket, felcserélve vagy parhuzamosan végezték rajta a munkat, a 3. minden mást nézett át az autón (ez náluk alap szolgáltatás 80EUR összegért ami a diagnosztikat és egy kompressziómérést is tartalmazott, de azt nagyon profin csináljak, futóműpadra tették elsore) és diagnosztikázott, figyelve arra, hogy a társai milyen műveleteket vegezhetnek el az autón. Majd miközben negyed úton jártak és megbontottak a szelepfedeleket szóltak, hogy a motor belseje eléggé tele van lerakódásokkal / kokszolódás nyomainál több is van, így ők azt javasolták, hogy csak akkor tudnak vállalni garanciát az elvegzett munkára, ha azt is megteszik. Nem olcsó művelet, de nagyon javallott, mert a motor károsodásával járhat, ha ezt nem teszik meg. Azt tudtam, hogy az FSI motor kényes erre a témára, nagyot nyeltem az 1.300 +600EUR koksztisztítás munkadijra, majd persze tavoztam, mert ezt az egészet sajnos csak másnap delutanra tudtak befejezni és ha még valami felmerulne, ertesitenek. Azt hittem rosszul hallok. Itthon egy ilyen muvelethez napokig bent tartanák az autót és közel se járnának a hiba okahoz!!! :), ezek meg 1 nap alatt végeztek. Másnap hívtak is, hogy elkészült az autó és mikor elém tárták a motorházat, az egész úgy nézett ki, mintha a szalonból tolták volna ki. Kívülről is, lemosták. Igaz, elotte is tiszta volt, mert az egesz be van burkolva teljesen alulról is, de azert olajfoltok, nyomok voltak bent elotte még az előző szerelesektol is. Azonban annyira patika állapotra suvickolták az összerakásnál, hogy egy arva ujjlenyomatot nem lehetett találni a vadonatúj tömítések mentén és az elvegzett munka során. Az osszes felület és alkatrész (beleértve gyújtótrafók) le lett takaritva amihez csak hozzányúltak. Mindent elmagyaráztak (itthon elhajtanak vele), mit mire figyeljek, mit csináltak a-z-ig és mivel látták, hogy érdekel is, így mélyebb témákba is belemerultunk. Azt is felhoztak, hogy a motor belseje nem akarmiert lett ilyen, hanem a pocsek minőségű uzemanyagoktol (angliaban elég pocsek az uzemanyag minősége)+95-os premiumot tankoltam bele itthon is(ahogyan a konyve is irta fenykoratol) , de azota 98-ast tankolok itthon is bele kizárólag (nagyobb oktanszamot + tisztitast kivan a kozvetlen befecskendezeses motor, ha hosszu élettartamot szeretnék úgy, hogy minél kevesebbet kokszolódjon), és kutyabajom vele. Most jarunk 169ezernél :) Itthon a szerelommel kicsereltettem még a generátort (na itt merultek fel elektromos problemak es fals hibavisszajelzesek, végül a generátor és a fesszabalyzo adta meg magát) + termosztátot is és mikor belemerult a szetszedesbe alig hitt a szemének mennyire tiszta minden. Hozzáteszem itthon a szakim töredékáron dolgozik úgy, hogy ért is hozzá! Más (ismerős) meg egyből azt mondta biztos vaxoltattam a motort :)
Ehhez kepest a Golffal egyből egy rakás aprosaggal szívok + egyszerű motor alapjarati masszirozassal, itthon meg szakszervizbe nem merem elvinni a különböző lehuzasos sztorik és hozzaallasok miatt (tisztelet a kivételnek). A szakim is azt mondja, hogy a belső világítás 80% kabelszakadás lesz, de hogy hol... :), ahhoz szét kell szedni a teljes hátsóját és menet közben kiderul.