ltm83 Creative Commons License 2017.12.14 0 0 424

Kesztyűtartó izzót sikerült kicserélnem, jóval többet kellett feszíteni a lámpabúrát, mint hittem és igen, amennyire csak lehetett még jobbra is kellett tolnom a foglalatot. Erős, hajlított csavarhúzóval tudtam csak hozzáférni a kesztyűtartó belsejéből(útban volt a kézikönyv-tartó), végül megadta magát és törés / pattanás nélkül kijött. T10-es izzó van benne, nem szofita, szerencsére az volt is fedezetben nálam. Nade! Miután kicseréltem működött, világított, ki is próbáltam, azonban nem kapcsolta le a világítást mikor becsuktam a kesztyűtartót. Irány a kapcsoló, nagy nehezen kitapogattam,  a kesztyűtartó V alakjának a háta mögött található a kapcsoló, ami nem is mikró méretű, hanem egy jó vaskos műanyagházas - kapcsoló kiálló ütköző darabbal :)- ami nekiütközik a lehajthato kesztyutarto hátsó (belső) oldala. A hiba: mivel műanyagburkolatból van a kesztyűtartó és nem valami vaskos darab, a hátsó oldala az évek alatt nekinyomódva a kapcsolónak, hidegben/belső hő váltakozásának hatására deformalodott és jó 2-3mm hajlata volt, pont ott középen. Vagyis éppen nem nyomodott meg annyira, hogy a kontaktot levegye és vélhetően ezért égett ki az előző (eredeti) izzó is, ugyanis az autó ajtónyitastol / folyamatos üzemkezdettol zárásig a kesztyűtartóvilagitas biza végig működött. Ki tudja mikor éghetett ki :)

Megoldásként kicsit visszahajlítottam, de nem bízva a véletlenre ragasztottam oda öntapadós gumírozott réteget aminek korábban nekinyomódhat a kapcsoló és így mar teszi a dolgát ahogyan vélhetően fénykorában is, azért majd még rálesek a későbbiekben, tavasszal is. 

Azt, aki kitalálta, hogy ilyen olcsó gagyi műanyagburkolattal lássák el az autóinkat(vélhetően költségmegtakarítás végett és nem biztos, hogy hülye volt, csupán felsőbb utasításba kapta) a fejére húznám az egész műanyag műszerfalat és az osszeset garancialisan kiesztergalyoztatnam fémből vele! 

Bezzeg a 4F A6 Audimnál ilyesmik (műszerfal anyagminoseg) nem fordultak elő, pedig az idősebb (2005, igaz 3x annyiba is került újonnan), és persze nem dicsérem agyon, mert elektromos hibák azert ott is akadtak, de legtöbbször a helytelen/szakmailag igénytelen barkácsolások miatt (külföldi szerelő-műhely tapasztalat amikre sajnos utólag jöttem rá), ami most itt lényegtelen (OFF-téma). 

Köszönöm a biztatást, segítséget! 

 

Hátramaradt a csomagtér-vilagitas nem működésének a kinyomozasa és az alapjárat tökéletesítése.

Előzmény: Törpapa66 (422)