Megpróbálom elmagyarázni miért különleges a Szent Márk ügy.
Az, hogy egy ereklye hamisitvány, az nagy gyakorta kiderül és ezekre maga Luther is rámutatott.
A középkorban az ereklyehamisitás iparszerü méretekben folyt.
Maga a katolikus egyház a kezdeményezője legtöbb esetben ezen vizsgálatoknak és a végsö szót, ti az ereklye nem eredeti, maga az egyház mondja ki.
Ezzel nincs semmi baj és ez igy jo.
A Szent Márk ügy ettől meredeken eltér.
Itt nem az a veszély fenyeget, hogy az ereklye hamis, hanem az, hogy bebizonyosodik:
Akit csaknem 1200 éve tisztelnek és imádkoznak hozzá Velencében az maga Nagy Sándor.
Nagy Sándor életét ismerve, Ő minden volt, csak nem szent életű, igy az egyház kissé kellemetlen-mulatságos helyzetbe kerülne.
Biznisz szempontjábol ma már lényegtelen, hisz Velence és ezen belül maga a Szent Márk katedrális akkora művészettörténeti értékkel bir, hogy a turizmus jottányit sem változna, söt, Nagy Sándorral akár még meg is lodulna.
A Nagy Sándor teoriát azt is alátámasztja, hogy a kalifátusbol az ereklyét kilopo tengerészek egy diszes mauzoleumba hatoltak be Alexandria központjában. Ezt a Szent Márk katedrális bizánci mozaikjain ábrázolják is. Szent Márk életét ismerve, pöttyet sem hihetö, hogy az evangélista testét mauzoleumba helyezték volna el. Nagy Sándorról viszont ezt tudjuk.
Ez a diszes koporso is abbol a mauzoleumbol került elő. Nagy Sándor szarkofágként ismerik. A legdiszesebb antik szarkofág amit valaha is láttam. Ezt a kalifák (akik egyben az Oszmán ház szultánjai is voltak) Isztambulba hozatták át. A test meg Velencében van.
foto saját.