Dani7911 Creative Commons License 2017.11.13 0 0 31023

Sziasztok!

 

Segítségeteket kérem ezügyben, az oldal légzsák ügyében.

 

Az előzmény: Oldallégzsák gyújtó áramkör ellenállás magas, oldallégzsák áramkör ellenállás magas. A mért érték 5ohm körül volt.

 

Kibontottam az ülést, leszedtem a kardánboxot, a kábeleket a kuplung melletti csatlakozóig szabaddá tettem, (felhajtottam a kárpitszőnyeget is).

Amit észrevettem, hogy az ülésfűtéshez tartozó két kábel műanyag borítása szakadt, meg pár szál is szakadt mellé, de még rendben volt, az oldallégzsák kábele ahol a kardánbox alatti kábelcsatornából kijött, ha jól emlékszem, a kék annyira megtört, ha összehúzom  kábelt, szöget formázott, meg tapintásra is érezhető volt a "szöglet".

 

Az ülésfűtéshez valókat elvágtam, egy kábelösszekötő hüvellyel orvosoltam, zsugorfólia szigetelést kapott, szintén a légzsák kék kábelénél is uanazt tettem.

Le is teszteltem, egy különálló kábellel, egy pót légzsákkal, 1.89 ohm ellenállást mért (Opcommal), így a hibakódok is megszűntek. Boldogan álltam vissza neki mindent visszapakolni. (Hibakódok is megszűntek)

 

Aztán mai napon, hogy ránézzek a visszaszerelt állapotban a hibakódot olvasni, de a hibakód újra visszajött, uanaz a hibajelenség volt (itt már 5.5 ohm ellenállást mért), elöntött a méreg, így szétkapcsoltam, és pótalkatrészekkel újra lemérettem, itt már 4.9 ohm ellenállást mért. 
Az ülés alatti kábelhez tartozó csatlakozót mozgattam jobbra balra, ahogyan változott az ohm érték, nem volt fix.

 

Itt arra jutottam, hogy le kell vágni a csatlakozót egészen a kábelcsatornáig, és másik bontott (levágott) kábelköteggel helyettesíteném. Persze hogy annak az ellenállásértéke megfelelő.

Az a kérdés, hogy ez így szakszerű, vagy van más lehetőség? Valami tapasztalatotok  erre?

Előre megköszönném a segítségeteket.