Egy kicsit autóbuzi kell lenni, hogy a rsz PD-t elviseld....:)
Lehet a részecskeszűrővel élni egy PD-nél, ha hosszú utakat jársz vele. Persze rendbe kell legyen minden a motornál, mert egy csomó feltétel kell teljesüljön, hogy egyáltalám elinduljon a regenerálás.
Ha csak városi forgalomba közlekedsz, akkor tutti, hogy 2ooe km alatt cserés.
Nekem egyszer vagy kétszer cseréltek egy 2 literes Skoda O2-sen a diff. nyomásmérőt és egyszer kimosták valamivel a szűrőt. Min. 45oe km kell legyen a részecskeszűrőben, a motort már kicseréltem. Ha több mint egy hétig a városba hajtom, akkor megjelenik a rsz ikon a műszerfalon és ki kell menni vele egy 2o-3o km útra, jól fel kell melegíteni a motor és kitisztitja magát.
Minden 15e km olajat kell benne cserélni és rá kell nézni a rsz is.
Inkább az a probléma, hogy az olajat hígitja az üa, ha sokszor probál regenerálni és nem sikerül.
Nekem úgy sült be a motorom, pár hónapja (felfőzte a vizet), hogy soha egy gramm olajat nem kellett utánnatölteni és semmi jelét nem adta annak, hogy baj lenne vele. A besülés egyik oka ugyebár a kenés hiánya. A turbóval mégsem nem volt soha gond... Elég furcsa jelenségek ezek.
Azért túl hosszú útra nem utazom már el vele.