Tehát 530e villany tapasztalatok...
ABT-os Audi A5 Quattro-ról váltottam, szóval nagy volt az ugrás minden irányba. Tudtam, hogy három kompromisszumot meg kell kötnöm a számos előny érdekében.
1. Teljesítmény (600Nm vs 420Nm)
2. Meghajtás (Quattro vs RWD EU-ban nincs X-Drive-os 530e)
3. Csomagtér (450L vs 410L)
1. Ugye papíron kevesebb a LE és a nyomaték is, DE!!! amikor rendelkezésre áll a villanymotor, gyakorlatilag induláskor nem érezni a különbséget. Persze magasabb sebességnél már nem annyira agilis, viszont ez még bőven az emészthető kategória. Amikor az auto e-drive+sportmód+launch control egyben van, akkor NAGYON meg tud indulni, mert nem kell szöszölni míg felépül a nyomaték. A villanymotor ezt áthidalja. És mindezt olyan csendben teszi, mit egy dodgem. Egyébként amikor átvált (belép) a benzinmotor, azt is alig érezni, vagy hallani, annyira jó a kiegyensúlyozása a motornak, illetve jó a hangszigetelés.
FOGYASZTÁS: 1,5 hét alatt (450 km után, ebből 120 km autópálya) 3,8-4 L között városban, auto e-drive-al. Én esténként tudom otthon tölteni 220V-ról., amikor a legalacsonyabb fokozaton (akku kímélés miatt) 6 óra alatt tölt fel 0-ról 46 km-re a kocsit. Egyébként ez a km csak elektromos meghajtás esetén nagyon esetleges. Klíma kapásból -10-12 km, világítás -3-5 km. A többi vezetés függő. Nekem 25-28 km a városban belefér és ez egy napra elég is. Persze nagyobb gázra, erősebb fűtésfokozatra, autópályán, vagy emelkedőn beröffen a benzinmotor és besegít. Akkor is jár a motor, amikor hybrid módon tölti vissza az akkukat. Szóval a teljesítménnyel, fogyasztással elégedett vagyok...
A töltés elmondhatatlanul egyszerű. Elronthatatlan, akár otthon, akár EV töltő állomáson hülye biztos és van abban valami perverz élvezet, hogy amíg pl. moziban vagyok, ingyen tankolok (még egyelőre)
2. RWD meghajtással már többször villant fel a ESP (?? a bömösben is ez van ??), mint az Audival egy év alatt. Ez van. Volt már hátsó kerekes autóm, túl lehet élni, viszont kíváncsi leszek a telekre. Reményt ad, hogy az akkupakk a hátsó tengelyt terheli, így talán lesz tapadásom... :) Majd megírom.
3. Az új 530-asnak 530L a csomagtere, ennek 410, de én az Audi 450L-es terével is elvoltam hibátlanul, tehát csak -40L a difi. A bömbi széles, mély, de lapos. Van a pótkerék helyén egy lenyitható rész, ami kicsit javít a helyzeten. Ennek legalább az az előnye, hogy nem csúszkálnak a cuccok a csomagtartóban. Egyébként az ülések oldalanként lehajthatók, így a board télen belefér majd. Ezek miatt a csomagtartót egyre kevésbé érzem kompromisszumnak.
És akkor amiért váltottam:
- NAGYON király a villanymeghajtás. Az Audiban eléggé nyomatós voltam, de ebben úriasan vezetek...jobbára :)
- Minőségi ugrás a belső tér kialakítása. Szerintem a BMW ebben lelépte az Audit (még a 2018-as modelleket is)
- Az ár 10-15%-al kedvezőbb mint a hasonló tudású prémium konkurenseknek (Lexus nekem túl semleges)
- Sznobságom
- Méret. Kellett már egy nagyobb autó, mert a gyerek a 195 cm-vel nem fért el hátul.
- Technológiai "kütyük". Imádom a kütyüket, bizbaszokat. Tehát a CD a Display Key, kamera rendszer, mind mind e mellett szólt (Persze most épp szívok, mert a CD nem akar csatlakozni így az a minimális kis időjárás jelentés és online keresés sem működik :(. (lsd előző topik kérdésem --> másnak is van ilyen?)
Egyelőre ennyi, kérdezzetek.