Erre nehéz távolról, látatlanban válaszolni - nekem nincs ilyen rendszer beépítve a kocsimba, így gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni, de olvasni lehet róla itt-ott (pl. kézikönyv).
Mivel a Start/Stop rendszer akkumulátorról megy, annak töltöttségi szintjétől egyértelműen függ az, hogy engedi-e a komputer a motor automatikus leállítását majd újra indítását.
Nem teljesen feltöltött akkumulátor esetén vannak olyan fogyasztók (pl. világítás), amiknek a működése prioritást élvez, így azok működtetésének biztosítása érdekében "hanyagolja" egy darabig a komputer a Start/Stop rendszer működtetését. Az ECO ilyen esetekben is felvillan, amikor az egyéb feltételek (pl. manuális váltónál például 20 km/ó alatti sebességben haladás vagy megállás üresben, stb.) teljesülnek.
Említhetnénk még a klímát, ami nem akkumulátorról megy hanem a motorról valahogy (ékszíj, lánc?), így a klíma bekapcsolt állapotában értelemszerűen nem lehet leállítani a motort.
Nekem nincs ilyen rendszer beépítve a kocsimba, így gyakorlati tapasztalattal nem tudok szolgálni.