"elítélt bűnösként sétáltassák végig Jeruzsálem utcáin és kivégeztessék, bizonyítékként arra, hogy az ő istene nem szabadítja meg, tehát hamis prófétának lásson."
Jézus mint szabadító jelenik meg, de mitől szabadít meg?
A rossz döntésektől, amelyek a törvény hibás értelmezéséből fakadtak.
Itt a szabad, vagy nem szabad kérdése körül folyik a vita.
Lásd a szombat értelmezése körüli vitát.
„Látván pedig ezt a farizeusok, mondának néki: Ímé a te tanítványaid azt cselekszik, amit nem szabad szombatnapon cselekedni.” Mt 12,2
„És ímé, vala ott egy elszáradt kezű ember. És megkérdék őt, mondván: Ha szabad-é szombatnapon gyógyítani? hogy vádolhassák őt.” Mt 12,10
Jézus értelmezése szerint mindent szabad, ha jó az eredménye, a farizeusok értelmezése a nem szabadra koncentrál.
Jézus ebben az értelemben jelenik meg mint szabadító.
„Az Úrnak lelke van én rajtam, mivelhogy felkent engem, hogy a szegényeknek az evangyéliomot hirdessem, elküldött, hogy a töredelmes szívűeket meggyógyítsam, hogy a foglyoknak szabadulást hirdessek és a vakok szemeinek megnyilását, hogy szabadon bocsássam a lesujtottakat,” Lk 4,18
Lássuk hogyan halt meg Jézus?
„És ezt mondván: Te, ki lerontod a templomot és harmadnapra fölépíted, szabadítsd meg magadat; ha Isten Fia vagy, szállj le a keresztről!” Mt 27,40
Hol történik az értelmezési hiba?
A zsidó nép egy isteni csodás szabadítást akart látni (Mint Mózesé volt).
Viszont Jézus már az életében végig szabad volt, mert az igazságot követte, szemben a farizeusok követőivel.
„És megismeritek az igazságot, és az igazság szabadokká tesz titeket.” Jn 8,32
Nem Isten, nem a csoda, hanem az igazság keresése teszi szabaddá az embert.
A feltámadás mese, pont azt bizonyítja, hogy még a tanítványai sem értették meg, hogy mitől lesz szabad az ember.