Részletesen sose figyeltem, de viszonyításképp: most kezdtem gyártani egy legendary (az a negyedik szint, ugye?) váltót, 24 napig fog tartani, úgy, hogy volt benne egy +4 napos komponens. Én azzal vagyok meglőve, hogy a kész alkatrészeknél ha akarok teljesítményben fejlődni, muszáj hanyagolni a megbízhatóságot, amit utólag kell feljavítani a szerelőimmel, de eléggé sok időt vesz igénybe.
Időközben újabb három futamon vagyunk túl. Az időmérők zanzásítva: Vettel mindháromszor a negyedik helyről várhatta a futamot, mostanság ennél előrébb nem tudunk kevereni, Giovinazzi 6. vagy 8. volt. Vancouverben Vettel jó gumitaktikával (eggyel lágyabb keveréket használt az egyik etapja során mint a többiek) bejött másodiknak Bottas mögött, Giovinazzi egy rossz boxkiállás és némi taktikai malőr miatt a nyolcadik lett.
Következett a Fekete-tenger, idén másodszor. A verseny közepén esett egy kis eső, ami kicsit megbolondította a helyzetet. A hajrára némiképp legatyásodott autókkal fordultunk, és már épp azt számolgattam, hogy Vettel a legrosszabb esetben harmadik lehet - erre elfékezte magát és a falban kötött ki... Fasza, 15 pont helyett nulla. Giovinazzi begurult az ötödik helyen.
Jött München. Na itt Vettel olyat rajtolt, hogy leesett az állam: a negyedik pozícióból egy kör alatt a 15. (!) helyig küzdötte magát vissza... Az volt a szerencse, hogy Perez feltartotta az élmezőny nagy részét, így nem veszített sok időt azzal, hogy visszakapaszkodott, és a boxkiállásnál is előreugrott pár helyet - végül a negyedik pozícióban intette le a kockás zászló. Giovinazzi ezzel szemben remekelt, a futam elején ő túljutott Perezen, így egy agresszív kétkiállásos taktikának hála a dobogó középő fokára állhatott fel.
Ami a vébét illeti: Bottas durván belehúzott, eme három futam mindegyikét ő nyerte, ezzel kilenc futam után (összesen 20 van) 168 ponttal az első, Hamilton követi 160-nal, Vettel a harmadik 141-el; Giovinazzi a hatodik pozíciót foglalja el 48 ponttal, ő várhatóan itt is fogja zárni a szezont.
A konstruktőrök között a Mercedes toronymagasan első, 328 pontot gyűjtöttek. Mi a Red Bull-lal küzdünk a második helyért, nekünk 201, nekik 190 egységük van jelenleg. Szerencsére év végi célkitűzésnek a harmadik helyet választottam, annál pedig kizárt, hogy hátrébb végezzek, szóval az állásom biztonságban van.
Ja, a játék kezdésekor politikusi múltat választottam (a Ferrarihoz ez illik :D), így Todt bácsi felajánlotta, hogy a régi szép idők emlékére válasszak egy tetszőleges szavazást, úgyhogy indítványoztam a tankolás visszahozatalát.