trizs77 Creative Commons License 2017.09.17 0 0 10000

A mai sztenderd (nem midi) elektromos buszok úgy 110-150 km-t tudnak üzemszerűen.

Ez Mo.-n ma kevés.

 

A hazai, városi dízel  autóbuszok egy üzemnap 150-300 km-t mennek.

Tehát e busszal egyelőre nem válthatók ki, illetve városonként csak 1-2 viszonylat váltható ki, ahol kicsi a futás teljesítmény.

 

Egy e busz ma kb. 200 millió forintba kerül, míg az ugyanakkora dízel, sztenderd társa kb. 70 millióba.

Tehát ez se dolgozik a tömeges kiváltás mellett.

 

A mai e buszokat lehet gyorstöltővel és hagyományossal is tölteni.

Ha gyorstöltövel töltik, akkor kevesebb ciklust bír ki a nagyon drága akku pakk.

 

Lassú töltövel mert azért nem nagyon tudják tölteni, mert a lassú töltés 5-8 órás időszükséglete, nem fér bele a két üzemnap között (este 23,30és reggel 04,30 közötti) rendelkezésre álló 5 órás időbe.

Ráadásul ebbe az éjszakai 5 órás üzemszünetbe kell beleférnie, a mosásnak, takarításnak, javításnak is.

 

Majd eljön az idő, amikor az e buszok már annyit fejlődtek, hogy valós alternatívái lesznek, mind a mai csápos trolinak, mind a városi dízel buszoknak.

 

Ez még egy-két évtized.

 

 

 

Előzmény: marky-511 (9998)