A mai sztenderd (nem midi) elektromos buszok úgy 110-150 km-t tudnak üzemszerűen.
Ez Mo.-n ma kevés.
A hazai, városi dízel autóbuszok egy üzemnap 150-300 km-t mennek.
Tehát e busszal egyelőre nem válthatók ki, illetve városonként csak 1-2 viszonylat váltható ki, ahol kicsi a futás teljesítmény.
Egy e busz ma kb. 200 millió forintba kerül, míg az ugyanakkora dízel, sztenderd társa kb. 70 millióba.
Tehát ez se dolgozik a tömeges kiváltás mellett.
A mai e buszokat lehet gyorstöltővel és hagyományossal is tölteni.
Ha gyorstöltövel töltik, akkor kevesebb ciklust bír ki a nagyon drága akku pakk.
Lassú töltövel mert azért nem nagyon tudják tölteni, mert a lassú töltés 5-8 órás időszükséglete, nem fér bele a két üzemnap között (este 23,30és reggel 04,30 közötti) rendelkezésre álló 5 órás időbe.
Ráadásul ebbe az éjszakai 5 órás üzemszünetbe kell beleférnie, a mosásnak, takarításnak, javításnak is.
Majd eljön az idő, amikor az e buszok már annyit fejlődtek, hogy valós alternatívái lesznek, mind a mai csápos trolinak, mind a városi dízel buszoknak.
Ez még egy-két évtized.