Párizs73
2017.09.03
|
|
0 2
1068
|
"A trénerek hitelessége mellett még az a kérdés foglalkoztatott, hogy vajon honnan indulhatott ez az egész jelenség. Egy hete a Sznobjektív című műsort néztem a televízióban, ahol a tíz legnagyobb kulturális szélhámosságról volt szó. A motivációs trénerkedés előkelő helyen végzett ezen a listán és megtudtam, hogy a motivációs tréningek, tréningkazetták először a kilencvenes évek elején érkeztek Magyarországra az Amway nevű MLM céggel. Az MLM, azaz multi-level marketing, egy olyan értékesítési modell, ahol az értékesítést nem maga a cég végzi, hanem a cég által megbízott emberek az ismerősi körükön keresztül. Arra még én magam is emlékszem, hogy a kilencvenes évek második felében mindenkinek volt olyan ismerőse, aki különböző illatszereket akart rásózni barátaira, családtagjaira, mert MLM értékesítő volt. Az Amway is ebben utazott főleg szépségipari termékek értékesítésével. Az értékesítőknek átadtak egy bizonyos techinkát: motivációs tréningeket hallgattak végig, majd a végén előkerült a termék és a hosszú önbizalompumpa után közölték, hogy te igenis érsz annyit, hogy ezt megengedd magadnak. A motivációs tréning tehát egy marketing eszköz volt a termék eladásához, majd levált a termékről, a tréner már saját magát, saját "személyiségét", saját pszichopátiás működését adja el az erre vevő sikerre áhítóknak." |
Előzmény: Párizs73 (1067)
|
|