amenhotep-ehnaton Creative Commons License 2017.08.31 0 1 1173

A NAV által indított bírósági eljárás jelenlegi állapotáról nem tudok semmit, mivel az eset napvilágra kerülésekor a NAV 

nyomozói engem is beidéztek tanúkihallgatásra Kecskemétre, ahol az előtérben G. Tamás és ügyvédje tanácsokkal látta

el a beidézett és kihallgatásra váró Corvus alkalmazottakat, arra nézve, hogy mit illene vallaniuk, de én akkor már rég nem

voltam Corvus alkalmazott, egyébként sem tartozom a könnyen befolyásolható és megfélemlíthető emberek közé, hazudni

meg magamtól is tudok ha ahhoz van kedvem, így udvariasan visszautasítottam az ügyvéd úr szívélyes ajánlatát és a saját

verziómat mondtam tollba a kihallgató tisztnek. Igaz hogy sok terhelő információ nem volt a birtokomban, mivel amikor

már nagyban ment a pályázatos síbolás, akkor én már rég nem jártam le Ballószögre. Utána még egyszer beidéztek

tanúként a Kecskeméti bíróságon zajló elsőfokú tárgyalásra, de mivel én nem tudtam olyan információval szolgálni sem

pro, sem kontra, ami érdemben befolyásolta volna az eljárás végkimenetelét, így nem kaptam több szívélyes invitálást

a későbbi tárgyalásokra így nem is tudom hol áll az ügy. A másik eljárásban, miután a KBSZ vizsgálat lezárult és egy

ismeretlen személy ez alapján büntetőfeljelentést tett szintén ismeretlen személyek ellen, így a Kiskunfélegyházi

Rendőrkapitányság nyomozást indított, melyet bizonyítottság hiányában még a nyomozati szakban lezártak, ide engem

ekkor még tanúként sem idéztek be. Vélhetően ez nem volt ínyére az igazság ismeretlen grál lovagjának (V.P. úrnak), ezért

az addig felkért összes szakértő mellőzésével és egy, az ügyészség által felkért de egyébként semmilyen szakértői

jogosítással és kompozitos szakmai előélettel nem rendelkező új ("eseti") szakértőnek Pali bácsi hathatós szakmai támogatása

mellett, harmadszori nekifutásra sikerült olyan szakvéleményt kiizzadnia, amellyel megtámogatva a Bács-kiskun megyei

ügyészség az országos főügyész P. Péter külön engedélyével újra nyithatta az aktákat és új eljárás lefolytatására utasították

a nyomozó hatóságot. Valakinek bizonyára a szíve csücskébe lophattam magam a Corvus topicban zajló rövid, vagy nem

is annyira rövid szösszeneteimmel, ezért ebben az eljárásban már én is a rendőrség látókörébe kerültem és kaptam egy

kedves idézést a félegyházi kapitányságra, ahol meg is jelentem és a nyomozást vezető D. K. rendőr százados közölte velem,

hogy gyanúsítottként hallgat ki, mint "foglalkozás körében elkövetett halált okozó gondatlan veszélyeztetéssel" alaposan

gyanúsítható egyént. Na ezt már én sem tartottam jó viccnek, ezért rögvest panasszal éltem a gyanúsítás ellen, szakmai

indoklást is készítettem hozzá és tételesen cáfoltam a "tíztelt szagértő" úr szakmai tévedéseit és igazolni tudtam, hogy a

katasztrófában érintett légijármű építésében és hatósági engedélyeztetésében már nem vettem részt, mivel akkor már

nem dolgoztam a Corvus Aircraft kft-nél, ezért az ügyészség részben helyt adott a panaszomnak és a "halált okozó minősített

esetet" már törölték és csak a gondatlan veszélyeztetés vétségét látták bizonyítottnak velem szemben. Természetesen ez

nekem még nem igazán tetszett és újabb panasszal éltem jogi képviselőm támogatásával. Bár a katasztrófa okaként

továbbra is az általam 2004.-ben javasolt és a topikon csak "lavórban kever kék szutyokként" aposztrofált kék gyurmát

jelölte meg az új szakértő, de mivel itt is iratokkal tudtam igazolni, hogy a bűnös anyagot már 2004.-ben hivatalosan is

megrendelték a 3M Hungária cégtől és a gyakorlatban már a legelső prototípus és az utána elkészült összes Corvus

Corone Mk-I, Mk-II, és Mk-IV. típusnál ezt használták és az összes gép hatósági engedélyeztetése ezen anyag 

felhasználása melett történt. Tehát még a "brutálka" becenevű Mk-IV.-esnél is, ami alapból 30% százalékkal nagyobb 

felszállótömegű (több mint 650 kg) és 12 g törőterhelésre méretezett repülőgép volt, melynek a szárny kialakítása

és geometriája megegyezett a többi változatéval (a katasztrófát szenvedett gépével is), azaz a szárny-főtartóhoz

ugyanazzal az anyaggal, módszerrel, ragasztási hézaggal, ugyanakkora ragasztási felületen lett a szárnyhéj ragasztva,

ennek ellenére ez a ragasztás, bár Topi bizonyítottan belerántott 8g-t, még sem vált le úgy mint ahogy a KBSZ jelentés

vizionálta. A büntetőeljárásban akkor még szintén gyanúsítottként kezelt Phd. Dr. F. Csaba Repülőgép tervező mérnök,

a Corvus Racer vezető tervezője (aki jelenleg a Jakabszálláson létrehozott Genevation nevű cég Gen-pro nevű 

műrepülőgép szakmai vezetője) a gyanúsítása elleni panasz szakmai indoklásában számításokkal igazolta, hogy az

adott anyag az adott alkalmazásban felfejtődésre 32-szeres, nyírásra 37-szeres biztonsági tényezőt produkál a

repülőgépiparban (merevszárnyú repülőgépre)  minimálisan megkövetelt 1,5-szeres biztonsági tényező helyett.

A saját hozzávetőleges (nem annyira szakszerű és nem annyira pontos) számításaim az mutatták, hogy a szárny

felső borítása kb 120 tonna nyíróerő hatására válhatna le, ami szemléletesebben kifejezve azt jelenti hogy három

darab felmuníciózott T-72 típusú harckocsi vagy egy vízzel, szénnel feltöltött szerkocsival bíró 424-es gőzmozdony

súlya kellene ahhoz, hogy felváljon a főtartóra ragasztott szárnypanel. De hát ismervén Pali bácsi újszerű és

előremutató méretezési filozófiáját, valószínűleg a ragasztás csak akkor tekinthető megfelelőnek (UL kategóriájú

légijármű esetén) ha legalább egy konténerszállító óceánjáró hajó, vagy egy "full"-ra töltött olajszállító tanker

súlyát kibírja. Sajnos a jelenlegi tudásom birtokában ettől én még elég messze vagyok! Mivel ez a bűnös kék gitt

már 2004.-be jóváhagyásra került a Corvus Aircraft Kft. akkori, műszaki döntéshozatallal felruházott vezetői:

 V. András ügyvezető igazgató, konstruktőr és többségi tulajdonos  és V. Pál főmérnök, főpilóta, főkonstuktőr

és kisebbségi tulajdonos által, én pedig csak 2006.január és 2007 május között álltam a Corvus-sal munkaviszonyban

de sem előtte, sem utána nem volt semmilyen hivatalos kapcsolatom (szerződéses jogviszonyom) a céggel, bár azt

egy percig sem tagadtam hogy a 3M által gyártott void filler compound-dal én ismertettem meg őket, kipróbálták és

ennek eredménye után döntöttek az alkalmazásáról. Én ugyan jogi ügyekben nem vagyok járatos, de mégis furcsa

volt számomra, hogy engem, a jogi értelemben outsider, pálya széléről bekiabáló senkit rögtön az ítélőszék elé

citálnának, eközben a szakmai döntések meghozatalával feljogosított akkori vezetők egyikét: jelesül a VPRMI

tulajdonosát, Pali bácsit VIP tanúként hallgatta meg a vezető ügyész Kecskeméten, ahol az engem Félegyházán

kihallgató rendőrtiszt, csak mint jegyzőkönyvvezető (íródeák) volt jelen. Ezt én és az ügyvédem írásban is

jeleztük, de mivel az ügyészség, talán valamilyen általam teljesen ismeretlen emberbaráti gesztustól vezérelve

V.P. urat nem kívánta vegzálni, (pedig milyen jóleső érzés lett volna magam mellett látni a vádlottak padján),

így inkább az ellenem folyó gyanúsítást is ejtették, de, hogy azért  ne érezzem magam annyira megbántva,

a bírósághoz benyújtott vádiratban gyorsan felvettek a vád tanújának. Az "első" elsőfokú tárgyaláson már mint

tanú lettem meghallgatva és az akkori ítélet során mindhárom megmaradt vádlottat felmentették bizonyíték

hiányában, de a belendült gépezet nem állt le, az ügyészség eljárási szabály be nem tartására való hivatkozással

fellebbezett és a bíróság új első fokú eljárás lefolytatását rendelte el. Természetesen itt sem maradhattam ki a

buliból, ebben a körben kétszer is megjelentem a tárgyaláson, de egyesek nagy bánatára ez is felmentéssel

zárult, ami ellen az igazság kiderítésére kínosan kényes ügyészség ismét fellebbezett. Jelenleg itt tartunk,

valószínűleg majd valamikor másodfokú tárgyalás is lesz, de erről még nem tudok bővebbet és ha az is az

eddigiekkel megegyezően zárul akkor valószínűleg a legfelsőbb szintre is eljut és ha ott sem rendelik el a

három megmaradt vádlott azonnali statáriális kivégzését, akkor Strassbourgba, Hágába utána akár a Jóistenig is

el fog jutni az ügy, hacsak addig a mindenki által szeretve tisztelt Pali bácsiban az ügy ilyetén alakulása miatt

felgyülemlett feszültséget vele együtt le nem földelik! Mára ennyi.

 

Előzmény: XANTIi (1172)