Papalac Creative Commons License 2017.07.30 0 0 121783

Tali után hazafelé.

Előzmény, hogy kicsit sírt valamelyik csapágy a segédszíjnál vagy feszítő vagy generátorra tippeltem. Mivel így vettem és nagyon esedékes lett volna avezérlés cseréje és probléma nélkül elmentem így vele már 3000 km-t, úgy döntöttem, hogy a "bejáratott" vezérléssel indulunk el inkább, mint egy frissen cserélttel. Ki kell bírnia azt a 650 km-t.

Odafelé semmi gond, kicsit nyígott mint egy rendes turbó.

Ma, visszaút. Indulás Agárdról, 10:30-kor, semmi gond, autó megy szépen. Budapast előtt (22 km-el) pittyegés, alacson akkumulátor feszültség. Addigi 14V helyeet már csak 11,9V. Hoppá, itt valami szíj gond lehet, nincs töltés, klíma se hűt.

Megkezdődött a gázpedál taposása, fogyasztók lekapcsolása. Vagy hazaérünkma maradék töltéssel vagy nem. M7-ről M3-ra kellett volna eljutnunk, de valamit elnéztem, mert egyszwrcaak eltűnt a táblákról az M0 és átváltott M1 Győr-re. ( enyhe káromkodás, első lehetőségnél visszafordulás, Herceghalom környékén lehetett). Gázpedál folyamatos taposása melltt helyes útirány megtalálva. 150-el végig M0, M3. Igyekeztem, hogy nehogy lemerüljön az akksi. 143-as kilóméterkő előt nemsokkal, egy benzinkút után és egy VÉDA elött, a felhajtó végén az autó megadta magát, megjelent az APF és leállt. Akkumulátor márcsak 10,5 V. Ciki.

Telefon 112, hogy küldjön már valami autómentőt. Ehelywtt egadta egy autómentő telefonszámát. Felhívtam, mondom egy feltöltött akksi kisegítene. Neki nincs, másik telefonszám. Annak sincs és vasárnap lévén nem tud sehil venni. Mondjuk áruházak nyitva! Mindegy. Séta vissza benzinkúthoz, közben elakadásjelző, mellény kikaparása a csomagok alól. Benzinkút kb 1 km. Kérdezem a kutast kint, hogy akkumilátor van-é? Van, milyen kell. Mondom személy. Az is van. Megyek be. Küldenek kima kutashoz. Amyátokatbsétáltassátok. Van 2 fajta 56 és 72 Ah. Mondom 56-os jó lesz. Csak Bosch van (az olcsóbb most nincs)  31700 Ft !!! Kutas: pályán minden drágább. Rohadjatokmmeg!

Akksival séta vissza. Akkusaruk le, de szerszám semmi, mert a cicusokhoz minek. Jó autót nem kell szerelni. Egy univerzális mini, szétnyitható 500 forintos fogó, (cserkészm, semmire nem jó fogó van csak). Nem tudtam kicsavarni a csavart. Séta vissza benzinkútra, sok kamionosnak csak van egy 10-es kulcsa. Mind külföldi volt! Csak néztek rám. Szerncsére a parkolóba régi swift felnyitott motorházzal. Mondom mi a bajom. Van kulcsuk, nincs cserébe gyertyakulcsom. Nekem semmi. Ideadták. Közben indítózottt a srác, a víztartálynál fúlyt ki. Mondtam hagyja mert ez hengerfej tömítés nem gyertya gond. Mindegy kulccsal séta vissza, akku kicserélva. Séta vissza a kulccsal. Eljöhettem volna, de rendes embereket nem verünk át. Kulcsér cserébe cigaretta :-).

Autóhoz vissza. Ez eddig olyan 6 km a tűző napon mellényben! Senki nem vitt vissza, nagy ívben kikerültek.

Első indításnhelyett csak gyújtás ráadás, közben valami beszélgetéa foszlányok, hogy az APF pár indítás után tűnik csak el. Első indítás után hibák maradnak, autó prüszköl. Második indítás (az akksira ugye vigyázni mert csak 12,4V volt benne) után hibajelzések maradnak és kiegészült egy "Emergenci " módra váltással. Autó nem pörög fel, gázadásra erőteljes rángatás. Minsegy onnan el kell jönni, majd az első lehajtónál lejövök a pályáról. Rángatva nagy nehezen feltornáztam 5.be, így sikerült 50-es sebességgel döcögni. Tovább simmi, gázadásra rángatás, max fordulat 1500. Alatt ok, felette rángatok, szétesek jelzés. Így jöttünk kb 45 km-t egy ora alatt leállósávban, elakadás jelzőt csak nagyobb hátsó forgalom esetén bekapcsolva. Mondanommse kell, hogy amint elindultunk a szembe oldalon rendőrautó, rendőr telefonál. Asszonnyal megbeszéltük, hogy küldi ránk a társakat. Legalább lesz aki hazahúz :-) 

Autópálya szinte haza visz. Faluba, stopplámpánál feltűnik, hogy nincs fékrásegítés. Na találj még ki valamit! Beálltam az udvarra és kicsit ideg voltam. KV, cigi, kipakolás után autót beindítom hiba eltűnt, lehet pörgetni a motort.  

Ennyi. Garázsból ki a másik autót, ezt meg félreállítva.

APUG nem hagy unatkozni.