Egy sor dologtól, miközben esetleg a szonda jó. Például ha hiszed, ha nem, de még én is fix 0,4-es értékre tudtam állítani a lambda1 jelét (ez amúgy ún. vészüzem és ilyenkor tudtommal világit a pech lámpa is), hogy teszteljem, az 1-es szonda hibája okozza-e a hirtelen fellépő rángatást. Na akkor volt 14 literes városi fogyasztásom, a megszokott 8-8,5 helyett. Ezt azért tettem, mert korábban úgy volt rossz a lambda szondám, hogy a dög nem dobott hibakódot, illetve ha dobott, akkor 4. indítás után már nem állt fent a hiba, nem adott pech lámpát. Mivel a hibakódok tárolódnak, ezért a szerelő hamar megtalálta az autó időnkénti furcsa viselkedésének okát, legalább a javítása nem tartott sokáig.
De túlfogyasztás oka lehet akár egy nem megfelelően működő katalizátor, esetleg koszos injektorok, rossz gyertyák... Sokat fogyaszt a motor, első körben arra gyanakodnék, hogy a keverékképzésnél túldúsít, mert valamelyik input érték rossz. Ugyanakkor lehet az is, hogy szimplán vacak az üzemanyag és tipornod kell a gázpedált, hogy kicsiholj némi teljesítményt a motorból (ami nem túl acélos, de azért az 1,4-es motorral is lehet jól közlekedni).
Kelle egy hozzáértő diagnoszta, egy megfelelően ó műszerrel, az sem baj, ha nem idegen neki a típus, így hamarabb rátalál a hiba okára.