barkasarja Creative Commons License 2017.07.17 0 0 9151

A XIX. század végére pedig többségbe kerültek, amikor már durva nemzetiségi elnyomást kellett elszenvedniük az akkori magyar elittől.

 

Ez temészetesen annak a hazug, és rosszindulatú pánszláv propaganda hatásának a szívós utóélete, amiben sajnos egyértelműen a magyar történelemoktatás a hibás. A korral kapcsolatos történelemórákon ugyanis szinte ezt verik bele a tanulók fejébe először, hogy mennyire "elnyomtuk" a "szegény" magyarországi nemzetiségeket, és ha később mást nem is tudnak a korról sokat, az "erőszakos" és "szörnyű" magyarosítás szinte mindenkinek eszébe jut, aminek elrettentő példája az 1907-es oktatási törvény (Lex Apponyi).

 

Mindenesetre ennek az oktatási törvénynek az a minimum volt a célja, hogy "... a nem magyar anyanyelvű gyermek a negyedik évfolyam bevégeztével gondolatait magyarul élőszóval és írásban érthetően ki tudja fejezni". Ráadásul a törvény a magyar nyelv tanítását idegennyelvként határozta meg a magyarországi nemzetiségek számára, és úgy is tanították, ahol erre lehetőség volt.

 

Ha most ezt összevetjük a szomszédainknál folytatott oktatáspolitikával, ahol az államnyelvet kötelezően és "anyanyelvként"(!) tanítják az országaikban élő magyar nemzetiségű tanulók számára, akkor önként és logikusan vetődik fel a kérdés, hogy az egykori magyar nyelv oktatása miért volt olyan nagy bűn, és "erőszakos" magyarosítás, és szomszédaink nyilvánvalóan erőszakos szlovákosító, románosító, ukránosító, szerbesítő, horvátosító, stb., politikája miért nem az?!... 

 


 

 


 

Előzmény: Peter_Cs (9148)