V63 018
2017.07.05
|
|
0 0
17020
|
Üdv újra...
Elég fura jelenségbe futottam bele és elfogadható mértékű szétszedéssel sem jutottam a probléma (ha van egyáltalán probléma) nyomára. (Az "elfogadható mértékű szétszedés" azt jelenti, hogy a blokkot azért nem vettük ki a vázból... :D ) Minden terhelésváltáskor érezhető kattanás jön valahonnan. Középállványon, sebességbe téve a kerék kézzel való fordítására is szépen jelentkezik a dolog: egy csomót lehet fordítani a keréken előre-hátra, míg meg nem akad. Megindultunk hátulról: azaz guriga ki, majd a hajtás hátsó része lebont, majd a bal dekni levesz, majd jobb oldalon a kis kerek dekni (a vízpumpa mögött) leszed, a végén a kuplungdekni leszed. A hatalmas holtjáték mindvégig megmarad úgy, hogy útközben a hajtáslánc egyes elemeinek nincs holtjátéka (vagy csak elfogadható mértékű van). Megnéztük az egész végkihajtást: bordás agy a hátsó keréknél; tányér- és kúpkerék; a tengely bordázott vége; a kardánkereszt; a másik bordázat; az első szöghajtás; az a fura kihajtótengely (az valami rugós-racsnis nyomatékhatároló?); azt hiszem, azon bordázattal van a fogaskerék; a fogaskerékhajtás a váltóból. A másik irányból is beláttunk annyira, hogy meg tudtuk nézni a blokkból a kuplungot hajtó fogaskerékpárt: ott sem tapasztaltunk rendellenes hézagot; a kuplung is tökéletesnek tűnik. Azaz arra az eredményre jutottunk, hogy a hatalmas holtjáték a váltóban van valahol. Nem aggódnék emiatt, de a kardánkereszt előtti tengelycsonknál mérve kb. 15...25°-ot lehet ide-oda forgatni a tengelyen és én ezt sokallom! A dolog csak sebességben jelentkezik és NEM függ attól, hogy hányadik fokozatban van a váltó. FJR váltót még nem láttam "széthúzva", de gondolom nem térhet el gyökeresen más motorokétól. (Utoljára másfél éve egy 850-es TDM szétszedett váltóját volt alkalmam csöszögtetni...) A fenti összes adat végiggondolása után arra tippelünk, hogy a kapcsolókörmök és -fészkek között lehet ekkora holtjáték. Ha pl. a kuplung és a váltó között lenne a hiba, akkor (tippem szerint) függni kellene a holtjátéknak a sebességfokozattól, hiszen az I.-es és az V.-ös között elég komoly áttételbeli különbség van, nem? Nagyon nagy hálám lenne, ha nyilatkoza egy, a dologban járatos szakember: mennyi az elfogadható holtjáték és ha az enyém ezt jóval meghaladja, akkor hol lehet a hiba? |
|