Zoli1949
2017.06.28
|
|
0 0
3429
|
    
Szervusztok Urak!
A váltók felújításával foglalkozva szembesültem egy olyan problémával, amit már valaki taglalt. Vagyis az Előre mozdony a Pannónia váltón kisiklik. A fogaskerekek közötti átmérő különbség.
Az eredeti műanyag alapú Előre váltóknál egy más méretű váltószívet használtak, ami természetesen nem okozott problémát. Sajnos a meglévő és hadrafogható váltóimból csak egy volt ilyen. Ezért a többinél cserélni kellett. Sok kísérletezés után végül is sikerült megfelelő minőségű váltószíveket készítenem. A meglévő Előre váltószív segítségével önthető szilikongumiból készítettem egy öntőmintát. Ebbe tudom a térhálósító adalékkal összekevert poliészter gyantát beleönteni. Az eredmény egy kemény, de reszelhető, csiszolható, fúrható váltószív. Csiszolni csak az öntési sorjákat kell, furatot pedig a rögzítő csavaroknak kell készíteni. Sokféle múanyag alkatrész pótlásáre jó ez a megoldás.
A lényeg, akinek kell, a nyilvános emilemre írjon. Nem ebből akarok meggazdagodni, de számomra hasznos cserealkatrészt ( pl. leégett Pannónia motort ) elfogadok. Az önthető szilikongumi és a poliésztergyanta beszerzési forrását, illetve az elkészítési tapasztalatokat is megosztom.
Üdv: Zoli |
|