Inner Circle Creative Commons License 2017.06.17 0 0 215970

 En, valahol az Alfa75 / Alfa 164 utan, huzok egy vonalat. Onnantol nem gyartottak autot, bealltak a kocsi (szeker?) gyarto manufakturak soraba. Mondom ezt ugy , hogy kimondottan kedvelem, a Fiat Tipo (160) alapu kocsikakat... 155, Dedra,Delta2 stb...

 

Én meg már sokszor leírtam, hogy szerintem a 70-es évek elején a transaxle a vízválasztó. Nem is azért, mert műszakilag utolérhetetlen csodákat eredményezett volna, mert más gyártók is csináltak zseniális autókat és az Alfa is transaxle nélkül. Hanem mert a 105/115-ös szériát, ami sosem látott piaci siker volt és aminek túlzás nélkül minden tagja kisebb-nagyobb legenda, pusztán a műszaki-technikai fejlesztés kedvéért zsigerelték ki és építették újjá. Ilyen szintű felfordulást persze csinált azóta az Alfa és millió más tömegautó-gyártó is a saját modellpalettáján belül, de azok mögött a racionalizálás, költségcsökkentés, platformstratégia stb. álltak, nem pedig az a gondolat, hogy "Persze, vadállatok ezek a verdák, de azért lehetnének még jobbak". Nyilván nem véletlen, hogy ennek vége lett, ahogy Kurt Vonnegut írta a hidegháborús űrkorszakról: "Véget ért az a kor, amikor egyik nemzet nagyobb dicsőséget vághatott zsebre, mint a másik, csak azért, mert valamilyen nagy és súlyos tárgyat kihajított a semmibe." Annak is vége lett, hogy magyar katonák átruccantak levágni néhány tucat fejet, a földrajzi felfedezéseknek is, a versenyzésre alapított autófejlesztésnek is... nincs ebben semmi szégyen, utána is remek autók készültek és készülnek, de azért az utolsó ilyen öncélúan összetettre tervezett autókat (aminek a 75 volt a legutolsó mohikánja) még szabad szeretni... ;)

Előzmény: TudatLan (215960)