trizs77 Creative Commons License 2017.06.09 0 0 9796

Debreceni elővárosi utazásról egy cikk :

 

https://mno.hu/hetvegimagazin/drogarussal-es-utcalannyal-utaztunk-a-mateszalkai-vonalon-2401679#

 

......"......Lintényiék azért a debreceni vonalra szervezték a bojkottot, mivel ez a legtöbbet használt szakasz: évente 825 ezer ember veszi igénybe. Sokan tanulnak és dolgoznak Debrecenben, és ha a vonatok sebessége felgyorsulna mondjuk 80 kilométer per órás sebességre, akkor még többen tennének így......."

 

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Az a baj az ilyen jó szándékú, de rendkívül amatőr vasútbarátokkal, hogy nyilatkozni mernek, de arra már nem figyelnek, hogy legalább a nyilatkozat tétel ELŐTT, megbeszéljék, pontosítsák, mit akarnak mondani és abból mennyi igaz ?

 

825.000 utas egy év alatt.

Ok.

 

Debrecen-Mátészalka-Debrecen elővárosi vasútvonalon, naponta közlekedik, 24 vonat.

Mivel nem minden vonat jár minden nap, ne 365 hanem csak 300 nappal számoljunk.

 

akkor évente ez 72.000 vonat a két város között.

Legyünk nagy vonalúak és csökkentsük, hogy kerek szám legyen 70.000-re az évente, a két város között közlekedő elővárosi vonatok számát.

 

825.000 : 70.000 = 11,78 = 12 fő.

 

Akkor egy vonaton, a teljes útvonalán - átlag - 12 fő utazik?

Biztosan nem.

 

Szerintem több.

 

Tehát ezek az amatőr közlekedés barátok, erre a móriczka számításra is lusták voltak, mielőtt egy újságírónak elrebegték volna sirámaikat.

 

xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

 

Ha nem közlekedés szakmai szemmel olvassuk a cikket, hanem szociológiai villám riportként, akkor jó írás.

De akkor minek belekeverni az utasszámot és más szakmai dolgokat ?