Debreceni elővárosi utazásról egy cikk :
https://mno.hu/hetvegimagazin/drogarussal-es-utcalannyal-utaztunk-a-mateszalkai-vonalon-2401679#
......"......Lintényiék azért a debreceni vonalra szervezték a bojkottot, mivel ez a legtöbbet használt szakasz: évente 825 ezer ember veszi igénybe. Sokan tanulnak és dolgoznak Debrecenben, és ha a vonatok sebessége felgyorsulna mondjuk 80 kilométer per órás sebességre, akkor még többen tennének így......."
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Az a baj az ilyen jó szándékú, de rendkívül amatőr vasútbarátokkal, hogy nyilatkozni mernek, de arra már nem figyelnek, hogy legalább a nyilatkozat tétel ELŐTT, megbeszéljék, pontosítsák, mit akarnak mondani és abból mennyi igaz ?
825.000 utas egy év alatt.
Ok.
Debrecen-Mátészalka-Debrecen elővárosi vasútvonalon, naponta közlekedik, 24 vonat.
Mivel nem minden vonat jár minden nap, ne 365 hanem csak 300 nappal számoljunk.
akkor évente ez 72.000 vonat a két város között.
Legyünk nagy vonalúak és csökkentsük, hogy kerek szám legyen 70.000-re az évente, a két város között közlekedő elővárosi vonatok számát.
825.000 : 70.000 = 11,78 = 12 fő.
Akkor egy vonaton, a teljes útvonalán - átlag - 12 fő utazik?
Biztosan nem.
Szerintem több.
Tehát ezek az amatőr közlekedés barátok, erre a móriczka számításra is lusták voltak, mielőtt egy újságírónak elrebegték volna sirámaikat.
xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx
Ha nem közlekedés szakmai szemmel olvassuk a cikket, hanem szociológiai villám riportként, akkor jó írás.
De akkor minek belekeverni az utasszámot és más szakmai dolgokat ?