Vevegyő Creative Commons License 2017.05.16 -1 0 302

Ha volt már, bocsánat:

 

 

http://hvg.hu/gazdasag/20170516_kinai_befektetesek_keleti_nyitas_selyemut_peking

 

Nem ez az első kínai közlekedési terv Magyarországon. Szombathely mellett például európai cargobázist akartak kiépíteni. A Vát-porpáci repülőtér tervéről már a 2010-es kormányváltás előtt folytak a tárgyalások, 2012-ben aztán letettek a megvalósításáról.

Az a terv is kútba esett, hogy a Hainan légitársaság tulajdonosa, a HNA Group beszálljon a Malévba. Pedig a kínaiak komolyan vehették az ötletet, még a nemzeti légitársaság korábbi vezetőjét, Martin Gausst is szerződtették. Elképzelhető, hogy a tőle szerzett információk is közrejátszottak abban, hogy 2011 őszén – vagyis hónapokkal a Malév csődje előtt – jelezték: inkább elállnának az üzlettől.

Elbuktak a vasúti fejlesztésre irányuló korábbi fejlesztési tervek is, pedig ezeknél már óvatosabb volt a kínai fél. 2013-ban született döntés arról, hogy kínai hitelből épül meg a Budapestet elkerülő vasúti gyűrű. A V0 terve aztán csendben lekerült a napirendről, akárcsak a ferihegyi gyorsvasúté, amelyet szintén a Bank of Chinával kötött hitelmegállapodás keretében finanszíroztak volna.