Ha jól emlékszem, valaki csinált már ilyet itt a fórumon. Egy ideig szenvedett vele, arra már nem emlékszem, hogy jó lett-e neki, vagy nem. Én viszonylag sok extra felszereltséget építettem be az autómba utólag (köztük klíma), a tapasztalataim alapján azt mondanám, bizonyos szempontból egyszerű, bizonyos szempontból bonyolult. A digitklíma nem egy bonyolult dolog a manuálishoz képest, annyival több, hogy a levegőelőkészítő dobozon lévő csappantyúkat nem kézi tekerők állítgatják bowdenen keresztül, hanem szervomotorok. Ebből összesen 4 db van beépítve, amiket a vezérlő egység irányít. Kell lennie még szezoroknak, illetve valami fényszenzornak is. Elméletben ennyi.
A kivitelezés már bonyolultabb dolog. A probléma általában abból származik, hogy az utólag beépítendő elektronikák kábelezése hiányzik. Itt két irány közül lehet választani. Vagy teljes kábelköteget cserélsz olyanra, ami tartalmazza a plusz elektronikák kábeleit is. Ebben az esetben bonyolíthatja a dolgot, ha nem egyeznek az extrák a donor és a fejleszetndő autó között. Példa: a donor autó digitklímás de nem BC-s, a te autód pedig BC-s, akkor nem teheted át az egész utastéri kábelköteget, mert akkor ugyan digitklímás lesz az autód, de a BC nem fog működni. Ez a módszer szinte gyári megoldást ad, ha egyezik minden, de ha nem teljesen, akkor ennek végeláthatatlan szívás tud lenni a vége. Másrészt sokszor teljesen szét kell borítani hozzá az autót, hogy kábelköteget cserélj.
A másik út az egyedi kábelezés készítése a beépítendő elektronikához bontott kábelkötegek szakszok és egyedi segítségével. Ebben az esetben meg kell érteni a beépítendő elektronika működését, kimeneteit, bemeneteit.
Én alapvetően az utóbbi megoldást szoktam alkalmazni, úgy hogy minél több gyári kábelköteg szakaszt használok fel. Pl: elektromos ablakok beépítésénél komplett ajtó kábelköteget cseréltem (mert az egyszerű volt), plusz a kapcsolók kábelkötegei is gyáriak. Így "csak" az ajtócsatlakozótól kapcsolókig kellett vezetékelnem. Máskülönben a műszerfal alatti kábelköteget kellett volna cserélni, aminek végeláthatatlan szívás lett volna a vége, és a műszerfal kibontása lett volna szükséges.
A klímánál pedig a kompresszor és a ventillátorok kábelkötegét egy az egyben cseréltem, onnan az utastér felé egyedileg vezetékeltem. Az utastérben a biztosíték táblába kellett volna bekábelezni reléket, aminek szintén végeláthatatan szívás plusz a meglévő dolgok működésének veszélyeztetése lett volna a vége, ezért ezt nem vállaltam be, hanem a reléket külön helyeztem el az utastérben.