Zoli1949 Creative Commons License 2017.04.30 0 1 3291

Kedves István!

Szia István

Át ne mosd semmivel, ha jót akarsz!!!. Gondolj rá, hogy ezeket hatvan éve készítették, amikor a vezetékeken csak zománc szigetelés volt. ( igaz most is így tekercselnek, csak biztos minőségű huzalból ). Elvileg ezeknek most is jónak kéne lenni, de ki tudja, hogy annak idején milyen lakk állt a gyártók rendelkezésére. A féktisztító amúgy is agresszív anyag. A tekercsek azért feketék, mert a szénkefék pora és hosszú idő alatt mindenféle por rájuk ragadt. Ez nem befolyásolja a motor működését. A lényeg, hogy minden elektromos érintkezés jó legyen. Érdemes minden forrasztást megújítani, azaz átforrasztani. Amennyiben a kommutátor tiszta és a kefék felülete is, a rugóerő változtatásával ( a kefetartó kupakok megszorításával, vagy lazításával) , be tudod állítani az optimális rugónyomást. Ez néhány próbálkozást igényel. A gyenge rugóerőt a rugó enyhe nyújtásával ( kézzel óvatosan kissé széthúzod a rugót ) növelni tudod. Ezeken kívül, ha könnyen tudod kézzel a kerekeket forgatni, semmi sem akadályozza a működést. Még egy hiba lehet, ha leégett a motor, de ennek máig érezhető szaga van. Az Előre motorok pedig nem voltak hajlamosak a leégésre.

Jó próbálkozást: Zoli

Előzmény: István Somogyi (3290)