Warlimont Creative Commons License 2017.04.28 0 0 1470

Szerintem a SpaceX a hazai és nyugati versenytársakat akarja kiütni leginkább. A kínaiak egyelőre nincsenek a piacon, csak a saját műholdjaikat lövik fel, alapvetően állami kézben van az egész, átláthatatlan árazás mellett, szerintem a kínaiak kitiltása a nyugati rakétaüzlet nagy szerencséje egyelőre. Az oroszok a Protonnal gyakorlatilag mostanra magukat szorították ki a piacról, még pár megmaradt foglalást teljesítenek, azután maradnak az állami műholdjaik, már amennyi van nekik. Ha ezzel a Protonnal akarnak még valamit, nagyon sokat kéne rá költeni, és szinte veszteséges áron szolgáltatni, hogy a piacon újra képbe kerülhessenek. Kíváncsi vagyok amúgy, hogy a biztosítók hogy árazzák az utakat, mondjuk Protonon, és mondjuk Arianen, mert az is befolyásolja a végső költséget.

 

Másrészt az is látszik, hogy az össze rakétaprogram nagyon szorosan állami háttérrel működik, beleértve a SpaceX-et is, és hogy melyik rakétát kinek mennyiért adják, az szándék kérdése is. Pl azt írod, Proton önköltsége 26m, de közben egy amerikai utast 51 millióért visznek fel egy Szojuzon, két másik és valamennyi poggyász mellett, szóval két komplett Proton áráért egy ülés?

Előzmény: Platon (1469)