Az más miatt volt, pl cseréltetek-e rugótányér szilentet, toronycsapágyat, etc...
Vagy szerelés során nem lett beforgatva pozícióba a rugó.
Gondold át egy kicsit. A lengéscsillapító dinamikus terhelésre van méretezve, húzó, nyomó, vagy húzó-nyomó ellenállása van. Minél gyorsabb a változás annál nagyobb. (Ezt azáltal éri el, hogy az olaj kalibrált furatokon ömlik át benne egyik oldalról a másikra, amelyek bizonyos idő alatt csak X mennyiséget tudnak átengedni. De végtelen idő alatt végtelen mennyiséget.)
Ha csak simán kiszerelve letámasztod a földre akár kézzel is be tudod szép lassan nyomni. Minél gyorsabban akarod annál nagyobb erővel kell. Viszont ha a tetejére ráakasztasz egy ötkilós! zacskót, az is teljesen be fogja nyomni valamennyi idő alatt. Az autó pedig ennél jóval nehezebb.
A gólyaláb azért nem esik össze mert a rugó tartja fent a helyén az autót. Tehát a magasságot csak és kizárólag a rugó hossza és a ráeső terhelés szabja meg. A terhelés nem csökkent marad a rugó (és a sallangjainak) hossza. A lengéscsillapítónak csak az a szerepe, hogy hirtelen változásoknál milyen gyorsan engedi a rugót mozogni. Tartószerepe nincs.