Köszi.
Egy idős személy fogja vezetni, aki még sosem vezetett DSG autót. Egy kézi váltós VW Sharanból ül át.
Előszőris azt kell megtanulja, hogy amikor beűl kapcsolja be a Hold controlt, ami automatikusan rögzíti az autót, ha a padlóig nyomod a féket és ki Start-Stoppot. Utánna meg azt, hogy miként lehet motorfékezni.
Mert ugyebár, ha leveszed a gázt egy kanyar előtt, akkor a DSG felvált, nem visszavált.
Szerencsére a kocsi 235-ös abroncsokkal van szerelve és talán állítja a felfüggesztés is, emiatt bolondul stabil, de a motorfék akkor is kell, ha kanyargós dimbes-dombos utakon jársz.
Amikor én vezetem, a tempósabb kanyarok elött leveszem a gázt és reflexből hozzányulok a vátófülekhez, hogy 6-ból ne tegye fel 7-be, ha nekem 5-be kell.
Aztán a kanyat után kihuzatom és amitán nem gyorsítok, az automatika visszateszi D-be. Elegáns megoldás.
De a vátófülek működésével nem szertném bonyolítani az öreg életét. Csak késöbb, amikor megszokja a kocsit.
Az idős embereknek a reflexeik nem olyan jók és nem vesznek észre minden kisméretű figyelmeztető jelet egy digitális műszerfalon.
Vezettem a pályán és index nélkül megpróbáltam sávot váltani (nem tudtam, hogy muszáj indexelni), a kormány bekeményedett és megjelent egy piciny sárga vonal, az amúgy is kis ikonon, ami a műszerfalon jelzi, hogy a sárvtartó aktív. Na ezt pl. nem fogja észrevenni.
Egy ideig a sávtartót és a radaros tempomátot kikpacsolom a menüből, a frontasist szolgáltatást bekapcsolom.