Anno én is szembesültem ugyanezzel a gonddal, mármint a szerelő kérdéskörben, és nem találtam igazán kedvemrevalót Pest megyében sem. Mondjuk nem mentem be mindenhová, ez is tény :-)
A váltós dologgal óvatosan, én amondó vagyok, hogy látatlanba tegyél rá félre 300-250e ft-ot mondjuk kuplungcserével együtt, és akkor nem lőttél nagyon fölé a projektnek.
A szokásos dolgokat tessék megnézni:
- kaszni állapota (rohadás alul, sárvédőíveknél, küszöböknél, ajtóknál)
- hátsó lengőkarok állapota (ha rohad, akkor felejtős, mert lassan csak újat lehet beszerezni, bontott fehér holló és drága is)
- motor (füstöl? hangja milyen?, ereszti az olajat valahol?
- váltó (OK, rossz egy szinkron, de a többi és a hátramenet megvan?, duplakuplunggal működik)
- futómű (próbaút félrehúzás, gyorsításkor, koppanások, kotyogások elöl-hátul, fékek fogása és ABS működése)
- hátsó ablaktörlő működik (gyári hiba a beázása és megszorulása)
- klíma OK? (klímacsövek korrodálnak, kilyukad és elszökik a gáz)
- kezelőszervek OK, világítások rendben, felső óra működése
- 7 ülés megléte, vizsgáztatni 7 emberre csak velük lehet
Én amondó vagyok, ha magyar a kocsi és csak váltó hibája van, akkor olyan 500e ft körüli ár még nálam beleférhet, kérdés a benne lévő kilométer és a tényleges tartalom. A vétel utána kötelező vezérlés és egyéb cserékre és még félretennék 100e ft-ot, az átírás 70e ft körül lesz biztosítás nélkül (átírási illeték, eredetvizsga, törzsköny-forgalmi).
Tehát összesen kb minimum 350e ft még legyen zsebben a látható és biztos költségekre, ha így kalkulálva megéri neked az autó, akkor érdemes vétel lehet. Szerintem :-D