motor48 Creative Commons License 2017.03.16 0 0 35270

Komolyan mondom , milyen réslapátos motorról, van szó: fdrm , motor, vagy valami új amiről nem tudok?

   A mai motorok hűtése levegővel, vagy vízzel, speciális esetben CO2-vel történik. Miért kell a motorokat hűteni, azért,mert az energia 80-át, fűtésként használja, és ez káros. Ha van egy bármilyen motor, amibe annyi energiát fektetsz be, amennyi a működéshez szükséges, nem kell hűteni. Ez egy túl ideális motor lenne, de ne adjuk fel, mert már van olyan motor amit fűteni kell, csak az a baj, hogy a meleg nem ott, van ahol kellene, így kényszerültek kerülőúton megoldani, ezt a problémát.

   Javarészt a hűtés már nem a robbanás miatt van, hanem számtalan olyan súrlódásos felület van, amit nehéz kivédeni. Ilyen a wankel 3ooo-es, fordulatszáma, vagy az X-mini 10ooo-es fordulatszáma, amihez

nyilván társul egy rossz égés is. Ma, (XXI. sz.), még mindég az olaj, az első számú kenőanyag, de már ezek között is vannak, fejlett, jobb összetételű, tartós kenésre képes műolajak. (automata váltókban!)

   Villanymotorok vannak amihez nem társul fűtés, az üzemi hőfokuk, közel van 1oo°C-hoz!

 

Kenés: A különböző felületekhez, mechanikailag, más, más megoldás kell. Nyilván, nem én fogom megoldani,

hogy mit mivel kell, vagy nem kell kenni. Érthető, ha valaki, foglalkozik valamivel, ami a témához tartozik, annak célszerű, tisztában lenni, a kapcsolódó lehetőségekkel. Ilyen a fűtésekhez tartozó kazánok, ismerete

is, mert ha csak azzal foglalkozik valaki, hogy a fát elégeti, az kevés a fűtéshez. Pedig közel itt tartunk, mert

sok kazán, olyan mint, a tojás! nincs ötlet, nincs kockáztatás, nincs innováció, amit én, csak ovációnak nevezek!

A réslap, vagy reteszlap, mozgása, milyen igénybevételnek van kitéve, ahol a forgórész, felületén fog siklani.

Ha laza a kontakt, kifúj, ha erős, berág. Rajta legyen mindég, zárjon, de hő ne terhelje! ilyen egyszerű a probléma, ezt én megoldottam, de azt is tudom melyik anyag, hogy viszonyul a másikhoz, milyenek a siklási értékei, hőállósága, kopása, de én csak a mechanikai lehetőséggel foglalkozom, és még sok olyan új anyag létezik, vagy létezhet , amit én nem ismerek, nem feladatom, ezért vannak, vagy lennének a mérnökök!!!

Előzmény: motor48 (35266)