Ha megnézed a jobb oldali nyomatékgörbét, rajta a válasz: 7000-nél, ha enyhén is, de lejteni kezd és mivel lóerő = nyomaték × fordulat, az addigi teljesítmény-emelkedés lassabbá válik. De a másik görbe (daytona) sem utal olyasmire, hogy 7000-től az addigi linearitás helyett kitörne az állat. Inkább az lehet, hogy az úton gyorsan tolatnak a vonalak :)
A térképpel nincs nagyon mit tenni, mert a fájlok kompletten tartalmazzák a különféle táblázatokat amelyek közül egyik a gyújtásé, és sok értelme nincs játszadozni az előgyújtással, ha nem guru az ember, azaz pl. nem TUDJA, hogy az adott tartományban az adott terheléshez milyen levegő-tüzelőanyag arány tartozik, márpedig a különféle arányok különféle sebességgel égnek, így az előgyújtás mértékéhez azt is figyelembe kellene venni (plusz tudni a formulát, ami alapján az ECU számolja a tényleges-végleges mennyiséget = szenzorokból nyert értékek korrekciós faktora).
Nincs nagyon mit tenni = elég sokat szórakozom (szó szerint) szezonban térképek szerkesztésével, tesztelésével, számottevően jobb nem lehet szerintem a mostaninál (5 alá tuszkolt fogyasztás és dinamika).
20-30 kg nem sokat számít (mert gördül), pl. az én zx-em könnyebb volt, mint a cimborám teljesen gyárija (full verseny rendszer, pályaidom), de ami kevéssel (de határozottan) lelépte, az biztosan a kipufogó által adott lóerőknek volt köszönhető, a kilók inkább a kezelhetőségnél jelenthettek egy kicsit több erőkifejtést. Mondjuk annak a motornak a kezelhetőségére bármelyik utódjáét elcseréltem volna, máig etalon nálam. :)